راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل تاکسی در عمان

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات یک اپلیکیشن تلفن همراه را برای تاکسی‌های عمومی در اول ژوئن راه اندازی خواهد کرد تا خدمات تاکسی را در عمان ساده‌سازی کند. این اپلیکیشن موبایل تاکسی در عمان نقطه عطفی در تاریخ خدمت‌رسانی به مسافران درون شهری به شمار می‌رود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، اپلیکیشن موبایل تاکسی «ابر Aber» برای تاکسی‌های نارنجی و سفید، تعرفه هر سفر را تعیین می‌کند و نیاز به چانه‌زنی بر سر کرایه‌های تاکسی غیرمنطقی را برطرف می‌کند.

یکی از مقامات وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مصاحبه‌ای گفت: «این اپلیکیشن جدید در راستای برنامه‌های این وزارتخانه برای استفاده از فناوری‌های مدرن دیجیتال و اجرای مفاد مصوبه 195/2018 وزارتخانه در تاریخ 26 دسامبر 2018 در خصوص تعرفه‌های تاکسی عمومی است.»

این وزارتخانه از طریق «متر دیجیتال» به دنبال ساماندهی فعالیت تاکسی‌ها در عمان است و از این طریق حقوق مسافران و تاکسی‌رانان را حفظ می‌کند.

رانندگان تاکسی می‌توانند این برنامه را در دستگاه‌های اندروید و iOS دانلود کنند.

این برنامه به رانندگان تاکسی کمک می‌کند تا مسافت و زمان طی شده در هر سفر را محاسبه کرده و کل کرایه را تخمین بزنند. این برنامه همچنین جایگزینی برای کنتورهای سنتی است که برای محاسبه تعرفه‌ها استفاده می‌شود.

در صورت تعدد مسافر، کل کرایه به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

این مقام همچنین هشدار داد در صورتی که راننده برنامه را روشن نکند، هزینه کرایه رایگان خواهد بود.

این اپلیکیشن مورد استقبال شهروندان و رانندگان تاکسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ناصر الحسنی، مدیر حمل و نقل شرکت هپی لاین در گفت‌وگو با مسقط دیلی گفت: « متاسفانه ما در به کارگیری این سیستم تاخیر داریم. بسیاری از کشورها در حال حاضر آن را دارند. در صورت استفاده از اپلیکیشن، خطاهای محاسباتی به حداقل می‌رسند. با اپلیکیشن آبر، مسافران پی شاز سوار شدن از تعرفه‌ها مطلع هستند.»

سلطان الرواحی راننده تاکسی با توصیف این تصمیم عالی گفت: «این تصمیم، تجارت تاکسی را سازماندهی خواهد کرد. من معتقدم که این برنامه به دلیل تعیین تعرفه، حمل و نقل سریع، آسان و بدون شکایت مشتریان را برای ما آسان‌تر می‌کند.»

رشید العبری یکی دیگر از رانندگان تاکسی گفت: «با توجه به اینکه به جای نصب یک متر فیزیکی فقط یک برنامه را باید دانلود کنیم، همه رانندگان تاکسی به راحتی از آن استفاده خواهند کرد.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *