حضور کوهنورد عمانی در مرتفع‌ترین قله‌های جهان

سلیمان بن حمود النعابی، ماجراجوی عمانی، به رویای خود در گرند اسلم اکسپلورر – صعود به هفت قله مرتفع جهان و پیاده روی در قطب شمال و جنوب – جامه عمل پوشاند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، آخرین موفقیت او در تکمیل گرند اسلم اکسپلورر – رسیدن به قطب شمال – در 12 آوریل انجام شد. با این حال، او به همین جا بسنده نکرد و به به بلندترین کوه مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال – کوه نیوتن تاپن- صعود کرد که 1713 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

گرند اسلم اکسپلورر شامل صعود به هفت قله مرتفع (اورست، آکونکاگوا، دنالی، کلیمانجارو، البروس، وینسون، و پانچاک جایا یا کوشیوشکو) در هر قاره و رسیدن به دو قطب است.

بیشتر بخوانید:

وی طی مصاحبه‌ای در نروژ با مسقط دیلی گفت: «من موفق شدم در 12 آوریل به قطب شمال برسم. در 23 آوریل با صعود به قله نیوتن تاپن سفر را به پایان رساندم. تصویر اعلی‌حضرت سلطان هیثم بن طارق و پرچم سلطنت را بر بلندترین قله قطب شمال برافراشتم.»

وی درباره یکی از مهم‌ترین چالش‌هایش به تغییرات دما تا منفی 40 درجه سانتی گراد اشاره کرد. همچنین، بارش ناگهانی باران و تگرگ و برف هم جزء چالش‌های دیگر بود. در این شرایط، کوهنوردان و ماجراجویان مجبور هستند از عینک‌های مخصوصی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش افزود: «یکی از سخت‌ترین چالش‌ها، ترس مواجهه با خرس‌ها و گرگ‌های قطبی بود که باعث می‌شد تمرکز ذهنی و فیزیکی بالای خودم را در طول ماجراجویی حفظ کنم.»

نعابی علاوه بر این هفت قله، از کوه بلان به ارتفاع 4 هزار و 807 متر در فرانسه، بلندترین کوه آلپ و اروپای غربی نیز صعود کرده است.

وی در پایان مصاحبه‌اش گفت: «من به این موفقیت دست یافتم تا به جهانیان ثابت کنم که عمانی‌ها توانایی دستیابی به دستاوردهای بزرگ و غلبه بر چالش‌ها را دارند. همچنین، می‌خواستم به همگان ثابت کنم که عمان کشوری صلح طلب است.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *