طولانی‌ترین زیپ لاین جهان در عمان راه‌اندازی می‌شود

وزارت میراث و گردشگری عمان امروز در استان مسندم به طور رسمی «مرکز ماجراجویی عمان» را افتتاح می‌کند. طولانی ترین زیپ لاین جهان بر روی آب بخشی از این مرکز است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از دِ عربین استوری، افتتاح «مرکز ماجراجویی عمان» نشان‌دهنده تلاش‌های این وزارتخانه برای معرفی استان مسندم به عنوان یک مقصد ماجراجویی و تفریحی در سطوح محلی و منطقه‌ای است.

رونمایی از پروژه زیپ لاین اول فعالیت در مرکز ماجراجویی عمان است. در بهمن ماه سال گذشته، شرکت توسعه گردشگری عمان  موسوم به عمران که این پروژه را با مشارکت استانداری مسندم اجرا کرده بود، از افتتاح فاز آزمایشی پروژه 1 هزار و 800 متری دو زیپ لاین در ولایت خصب واقع در استان مسندم خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: 

این مرکز که به عنوان بخشی از مرکز یکپارچه ماجراجویی طراحی شده است، تجربیات منحصر به فردی را به گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که ترکیبی از ماجراجویی و اکتشاف است.

مهمانانی که مایل به تجربه زیپ لاین هستند می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به مرکز ماجراجویی عمان در طول روزهای هفته از جمله آخر هفته ها و تعطیلات رسمی مراجعه کنند.

هدف مرکز ماجراجویی عمان تنوع بخشیدن به بازار گردشگری مسندم با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و تجربیات با کیفیت است. این مرکز طیف وسیعی از امکانات را در خود جای می‌دهد و تجربه گردشگری یکپارچه‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این مرکز شامل یک منطقه انتظار اختصاصی و چندین امکانات دیگر است.

پروژه زیپ لاین توسط اپراتور تخصصی پروژه‌های ماجراجویی و سرگرمی به نام لئوس انجام شد. این شرکت پروژه‌ها را در مقیاس منطقه‌ای و بین المللی اجرا می‌کند.

این پروژه به عنوان یک معیار کیفی برای توسعه محصولات گردشگری و افزایش تجربیات گردشگری که عمان آرزوی دستیابی به آن را دارد، عمل می‌کند.

علاوه بر پروژه زیپ لاین، وزارت میراث و گردشگری همچنین در حال توسعه چندین مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان در استان مسندم، نصب تابلوهای راهنمایی و اطلاعاتی است که تمام استانداردهای ایمنی و امنیتی مورد نیاز را برآورده می‌کند. این وزارتخانه با همکاری همه شرکا به دنبال کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان مسندم است تا آن را به مقصدی مناسب در بخش گردشگری تبدیل کند.

این پروژه مطابق با بالاترین استانداردها و مشخصات تکمیل شده است و تمام جنبه‌های امنیتی و ایمنی به همراه انجام بیش از 2 هزار آزمایش قبل از افتتاح فاز آزمایشی تایید شده است. همچنین این پروژه طبق کنترل ها و الزامات تعیین شده توسط وزارت برای تنظیم بخش گردشگری ماجراجویی، توسط تیم های تخصصی آزمایش های گسترده ای انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *