مناطق توریستی عمان

عمان یکی از کشورهای منحصربه‌فرد در شبه جزیره عرب به شمار می‌رود. تاریخ و فرهنگ غنی این کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. از سوی دیگر، همه ساله، گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش عمان چنس، اگر عاشق ساحل هستید، باز هم عمان گزینه‌های زیادی پیشِ روی شما قرار می‌دهد. برای آن دسته از گردشگران و مهاجران که ترجیح می‌دهند به بیابان‌گردی بپردازند و شترسواری کنند، باز هم عمان گزینه مطلوبی خواهد بود.

در کشور عمان، هتل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای لاکچری متعددی واقع شده‌اند. اگر هم دنبال گزینه‌های اقتصادی هستید، باز هم حوزه املاک و مستغلات عمان، شما را ناامید نخواهد کرد. در ادامه این متن، به بهترین شهرها برای اقامت گردشگران اشاره می‌شود:

1- مسقط مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر عمان است. این شهر جایگاه ویژه‌ای در تاریخ خاورمیانه دارد و از بنادر مهم شبه جزیره عربستان به شمار می‌رود. مسقط شهری است که به لطف ترکیب منحصر به فرد زندگی مدرن و فرهنگ اجدادی مردمان آن دیار بسیار خاص شده است. در حالی که بخشی از بافت شهری عمان متعلق به خانه‌های قدیمی است، طی سالیان اخیر، میلیاردها دلار پول برای احداث مراکز خرید و آسمان‌خراش‌های لاکچری در این شهر هزینه شده است.

به علاوه، مهم‌ترین فرودگاه کشور عمان هم در شهر مسقط واقع شده است.

در مسقط می‌توان کارهای متنوعی از قبیل خرید در بازارهای سنتی و مراکز خرید لاکچری، بازدید از موزه‌ها و آثار باستانی و ساحل‌گردی انجام داد.

سایر کارهایی که می‌توان هنگام اقامت در مسقط انجام داد:

– بازدید از مسجد جامع سلطان قابوس

– بازدید از سوق مطرح و چانه زدن با فروشندگان

– حضور در جزایر دیمانیات یا جزایر نُه گانه

– گشت‌وگذار در وادی‌های اطراف مسقط

– حضور در «محله مخفی» مسقط

– پیمودن 250 پله برای رسیدن به قلعه مطرح

– قایق‌رانی با قایق‌های سنتی عمانی

– بازدید از موزه ملی عمان

– حضور در تالار اپرای سلطنتی مسقط

– آب‌تنی در حوضچه‌های آب طبیعی وادی شاب و بمه

2- نزوی:این شهر باستانی در شمال عمان واقع شده است که با خودرو، حدود یک ساعت و چهل پنج دقیقه از مسقط فاصله دارد. این شهر در گذشته یکی از توقفگاه‌های اصلی تاجران به شمار می‎رفته است و اکنون دومین مقصد بزرگ گردشگری در عمان است.

اکثر اهالی نزوی فرهنگ محافظه‌کارانه داشتند، اما اکنون نگرش آن‌ها دستخوش تغییر نسبی شده است. نزوی به لطف کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و قلعه‌ها و آثار باستانی متنوع، گردشگران زیادی جذب می‌کند.

چه کارهایی می‌توان در نزوی انجام داد:

– بازدید از قلعه تاریخی نزوی متعلق به قرن هفدهم

– خرید صنایع دستی اهالی نزوی

– کاوش در رشته کوه‌های جبل شمس

– گشت‌وگذار در خرابه‌های تماشایی حومه شهر

– بازدید از قلعه باستانی جبرین

– ریلکس کردن در یکی از چشمه‌‎های معدنی طبیعی

–  بازدید از جبل شمش

– کوهنوردی و پیاده‌روی

– خوردن غذاهای مشهور عمانی و خاورمیانه‌ای

3- صور:  این شهر حدود دو ساعت با ساحل مسقط فاصله دارد و در انتهای شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. از گذشته تا کنون، شهر صور نقش مهمی در مناسبات سیاسی بازی می‌کرده است.

در منطقه راس الجنز، از لاک پشت‌های در حال انقراض محافظت می‌شود. این منطقه یکی از شگفتی‌های طبیعت عمان به شمار می‌رود. در تمام طول سال، هزاران لاکپشت از این محل بازدید می‌کنند.

موزه آثار دریایی صور هم شهرت بسیار زیادی دارد که گردشگران محو زیبایی و شگفتی آن می‌شوند.

 

کارهایی که می‌توان در صور انجام داد:

– بازدید از قلعه‌ها

– قدم زدن شبانه و همراه با فانوس دریایی در شهر

– بازدید از منطقه حفاظت‌شده راس الجنز

– دره نوردی

– حضور در موزه دریایی

بیشتر بخوانید:

4- کویر واهب: این کویر در منطقه الشرقیه عمان واقع شده است. مساحت کویر واهب حدود 12 هزار و 500 متر مربع است. همه ساله، گردشگران زیادی برای بازدید از این کویر به عمان سفر می‌کنند. یکی از شایع‌ترین کارها در کویر واهب، دراز کشیدن روی شن‌ها است.

فعالیت‌های ماجراجویانه دیگری نظیر شترسواری، بازدید از خانه‌های سنتی بادیه‌نشینان، دوچرخه سواری با چهار چرخ و سندبوردینگ می‌توان در کویر واهب انجام داد.

سایر فعالیت‌هایی که می‌توان در کویر واهب انجام داد:

– خوابیدن در کمپ‌ها

– تور شترسواری

– سافاری‌گردی در دل شن‌ها

– سفر یک روزه به وادی مشهور بنی خالد

– تماشای طلوع و غروب خورشید

– بازدید از خانه‌های سنتی بادیه نشینان

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *