افزایش 127 درصدی ازدواج عمانی‌ها با اتباع سایر کشورها

تعداد ازدواج مردان عمانی با اتباع دیگر کشورها بین سال‌های 2014 تا 2021 حدود 127 درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد زنان عمانی که با غیر عمانی‌ها ازدواج می‌کنند، 14.2 درصد طی این بازه زمانی کاهش یافته است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، سلطان هیثم، پادشاه عمان، روز یکشنبه فرمان سلطنتی مهمی در زمینه ازدواج عمانی‌ها با اتباع سایر کشورها صادر کرد. به موجب این فرمان، عمانی‌ها دیگر احتیاجی به دریافت تأییده از وزارت کشور ندارند؛ به شرطی که طبق اصول اسلامی و قوانین عمان عمل کنند.

به عقیده کارشناسان و شهروندان، این فرمان در راستای افزایش آزادی‌های فردی و تحکیم حقوق بشر در عمان است، چون به شهروندان عمانی اجازه داده می‌شود برای انتخاب شریک زندگی حق انتخاب داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دکتر احمد سعید الجهواری، مشاور حقوقی، در گفتگو با مسقط دیلی، تصریح کرد که فرمان جدید سلطنتی الزام دریافت تاییدنامه وزارت کشور قبل از ازدواج را لغو می‌کند.

وی تشریح که این فرمان سلطنتی با هدف تنظیم ازدواج عمانی‌ها با خارجی‌ها مطابق و در راستای قوانین اساسی کشور و شریعت اسلامی (به شرط رعایت موازین شرعی) است.

از نظر کارشناسان عمانی، فرمان جدید سلطان هیثم مزایای متعددی از جمله تسهیل ازدواج، جذب استعدادها و حفظ انعطاف، تنوع و توسعه فرهنگی جامعه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *