استقبال مردم عمان از قانون جدید ازدواج

مردم عمان از فرمان سلطنتی سلطان هیثم که به شهروندان اجازه داده می‌شود بدون تایید وزارت کشور ازدواج کنند، استقبال کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، فرمان جدید سلطنتی در مورد ازدواج عمانی‌ها با خارجی‌ها الزام تایید وزارت کشور قبل از ازدواج را لغو می‌کند.

سلطان هیثم بن تاریک روز یکشنبه فرمان سلطنتی شماره 23/2023 در مورد ازدواج عمانی‌ها با خارجی ها را صادر و تغییرات را ابلاغ کرد. «این یک تصمیم خوب است. من نمی‌فهمم چرا یک شهروند عمانی باید برای ازدواج با فردی مورد علاقه خود از وزارت کشور درخواست تأیید کند؟»

طبق ماده دوم فرمان سلطان هیثم، ازدواج نباید مغایر با احکام شرعی یا نظم عمومی درعمان باشد که دو شرط اساسی ازدواج با خارجیان است.

پیش‌تر، شهروندان عمانی اجازه داشتند بدون کسب مجوز با شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ازدواج کنند.

به موجب فرمان حکومتی جدید عمان، وزارت کشور هیچ گونه اختیاری در زمینه تعیین قانون ازدواج نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بر اساس ماده 4 این مصوبه، وضعیت کسانی که پیش‌تر به علت ازدواج با اتباع خارجی متهم شناخته شده بودند، به بی‌گناه تغییر یافته است.

هر کس که مایل به ازدواج با خارجیان است، اکنون می‌تواند این کار را انجام دهد، مشروط بر اینکه قرارداد وی در مراجع ذی‌صلاح مستند شده و با قوانین اسلامی سازگار باشد.

از نظر عمانی‌ها، این قانون موجب تسهیل ازدواج خواهد شد.

به عنوان مثال، بسیاری از مردان و زنان جوان از مادران آسیایی مانند هند، پاکستان و فیلیپین از ازدواج در عمان محروم بودند، چون قانونی در این زمینه تعریف نشده بود.

از سوی دیگر، ازدواج با خارجی‌ها باعث کاهش بیماری‌های ژنتیکی می‌شود، چون آمار اینگونه بیماری‌ها در عمان به تازگی افزایش یافته است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *