حضور شرکت‌های مطرح ژاپنی در منطقه ویژه اقتصادی دقم

اداره کل مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد عمان تفاهم نامه‌ای را با شرکت فولاد ژاپنی کوبه استیل، (فولادسازی پیشرو ژاپنی) و هلدینگ ژاپنی میتسویی اند کو، (یک شرکت سرمایه گذاری تجاری جهانی)، برای توسعه پروژه فلزات با تشعشع کربن دی اکسید پایین در منطقه ویژه اقتصادی دقم به امضا رساند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، کوبه استیل و میتسویی اند کو قرارداد رزرو زمین با شرکت بندر دقم امضا کردند و تفاهم نامه دیگری با شرکت مرکزی تاسیسات مرافق برای تامین برق و آب پروژه در طی مراسم امضا کردند.

دکتر علی بن مسعود السنیدی، رئیس شرکت مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد، ماساهیرو موتویوکی، مدیر اجرایی و مسئول بازرگانی مهندسی کوبه استیل و مدیر اجرایی میتسویی اند کو در مراسم امضای تفاهم نامه حضور داشتند.

انتظار می رود این پروژه سالانه پنج میلیون تن آهن اسفنجی تولید کند. شرکت‌های میتسویی و کوبه استیل با استفاده از روش‌های اثبات شده به دنبال ارائه راه‌حلی برای کربن‌زدایی کوتاه‌مدت برای صنعت فولادسازی هستند. در درازمدت، هدف این پروژه کربن زدایی بیشتر از طریق اقداماتی مانند جایگزینی گاز طبیعی با جذب، استفاده و ذخیره سازی هیدروژن و کربن برای توسعه ظرفیت تولید نیز خواهد بود.

یکی دیگر از اهداف دو شرکت مذکور، تولید آهن با تراکم کربن دی اکسید پایین تا سال 2027 است.

بیشتر بخوانید:

دکتر علی بن مسعود السنیدی، رئیس اداره عمومی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد طی سخنانی به این مناسبت اظهار داشت: «این پروژه منحصر به فرد در منطقه ویژه اقتصادی دقم، گام مثبتی جهت دستیابی به اهداف انرژی سبز در منطقه است. به علاوه، از این طریق، مشاغل متعددی ایجاد خواهند شد.»

مسئولان ژاپنی هم طی سخنرانی‌های جداگانه، پس از صحبت درمورد قابلیت‌های شرکت‌هایشان، از ظرفیت‌های فراوان سرمایه گذاری در عمان سخن به میان آوردند و متعهد شدند در کنار اقدامات دوستدار محیط زیست، بتوانند مشاغل متعددی در عمان ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *