افزایش 41 درصدی نرخ مبادله تجاری بین عمان و سایر کشورها

حجم مبادلات تجاری بین عمان و سایر کشورهای جهان تا دسامبر 2022 به بیش از 40 میلیارد تومان رسید که 41 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این خبر را وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری در نشست رسانه‌ای سالانه خود اعلام کرد که در آن دستاوردهای دوره گذشته و اطلاعیه‌های مربوط به برنامه سال جاری بررسی می‌شود.

این وزارتخانه تصریح می‌کند که نام پورتال «اینوست ایزی» به «پرتال تجاری عمان» تغییر می‌کند. این پورتال تمامی خدمات الکترونیکی را در فضای کسب‌وکار تجاری ارائه می‌کند و همچنین گفته شد: «مجموع معاملات انجام شده از طریق این پلتفرم در سال 2022 به بیش از 989 هزار تراکنش رسید که نسبت به سال 2021 حدود 23 درصد افزایش داشت.

همچنین، این وزارتخانه اعلام کرد که مجموع فرصت‌های سرمایه گذاری موجود از طریق «سرمایه گذاری در تالار عمان» به 38 فرصت رسیده و مراحل ثبت نام برای 9 فرصت دیگر در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید:

از طرفی، اعلام شد که هزینه‌های ثبت تجاری برای سرمایه‌گذاران خارجی کاهش می‌یابد اعمال قانون کاهش کارمزد در ادامه تلاش‌های دولت برای بهبود فضای سرمایه‌گذاری در عمان و تسهیل مراحل شروع کسب‌وکار صورت می‌گیرد. بدین صورت، سرمایه‌گذاران خارجی تشویق می‌شوند تا در عمان پول تزریق کنند.

حجم سرمایه گذاری خارجی در سلطان نشین برای سال 2022 بیش از 1.7 میلیارد بوده که نسبت به سال قبل 2.1 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *