بانک جهانی اعلام کرد: ادامه روند مثبت اقتصاد عمان در سال 2023

بر اساس اعلام بانک جهانی، پیش‌بینی می‌شود سریع‌ترین رشد اقتصادی سال 2023 در بین کشورهای عربی به عمان برسد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، برآوردها حاکی از آن هستند که علی‌رغم وضعیت نامطلوب بسیاری از کشورها، رشد 4.3 درصدی در رشد تولید ناخالص داخلی در اقتصاد عمان رخ دهد.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی در منطقه شورای همکاری خلیج فارس به اندازه 3.2 درصد در سال 2023 افزایش یابد و در سال 2024 به 3.1 درصد کاهش یابد. در این بین، بالاترین نرخ رشد اقتصادی متعلق به عمان خواهد بود. . با وجود کاهش تقاضا برای نفت، انتظار می‌رود رشد نسبتاً بالایی با افزایش ظرفیت تولید هیدروکربن، به ویژه با کمک توسعه میادین جدید گاز طبیعی، حفظ شود.

آژانس رتبه بندی استاندارد اند پورز هفته گذشته چشم‌انداز عمان را مثبت گزارش داد. طبق اعلام این سازمان، دولت در حال ترمیم وضعیت تراز مالی است و بدهی ناخالص خود را از حدود 60 درصد در سال 2021 به 40 درصد در سال 2022 کاهش داده است.

بانک جهانی در آخرین به روز رسانی خود که در روز پنجشنبه منتشر شد، پیش بینی رشد اقتصادی 2023 خود برای صادرکنندگان نفت شورای همکاری خلیج فارس  را از 3.7 درصد در ماه اکتبر به 3.2 درصد کاهش داده است.

طبق اعلام بانک جهانی، وضعیت اقتصادی در منطقه شورای همکاری خلیج فارس همچنان بهتر از سایر مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *