پاکیزه نگه داشتن محیط زیست: یکی از سنت‌های مردم عمان در ماه رمضان

شهرداری مسقط با همکاری سازمان محیط زیست کمپینی را با نام «مراقب باش» راه اندازی کرده و خواستار حفظ محیط زیست شده است. شهرداری در قالب این کمپین همچنین خواستار ابتکارات سیستماتیک برای پاکیزگی و ارزش‌های زیبایی‌شناختی شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این کمپین بخشی از کمپین بهداشت عمومی در شش ولایت استان مسقط – مسقط، مطرح، بوشر، السیب، عامرات و قریات – است.

احمد بن محمد الحمیدی، شهردار مسقط، به رسانه‌ها گفت: «شهرداری مسقط مایل است شهر را تمیز و عاری از آلودگی نگه دارد، زیرا حفظ نظافت نیز یک فعالیت مذهبی مهم در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.»

الحمیدی خاطرنشان کرد که شهرداری مسقط با آژانس محیط زیست و سایر سازمان‌های دولتی برای حمایت از کمپین ملی بهداشت عمومی که با شعار «مراقب باش» ادامه دارد، مشارکت می‌کند. هدف این کمپین کاهش پدیده زباله‌های آواره و آلاینده‌هایی است که زمین، دریا و هوا را تحت تاثیر قرار داده و خطرات بهداشتی و زیست محیطی را برای انسان و موجودات زنده ایجاد می‌کنند.

اهالی مسقط در قالب این کمپین باید در هر جایی که هستند، چه محیط کار باشد چه محیط منزل یا اماکن عمومی، آنجا را بایستی تمیز و زیبا نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *