مناقصه واگذاری معادن فلزات باارزش در 3 استان کشور عمان

در راستای اقدامات دولت عمان برای گسترش بخش معدن و افزایش سهم آن در تولید ناخالص داخلی این کشور،  وزارت انرژی و مواد معدنی مناقصه‌ای را اعلام کرده است که هفت بلوک معدنی را برای سرمایه گذاری در سال 2023 پیشنهاد می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این وزارتخانه از شرکت‌های معدنی ملی و بین‌المللی دعوت کرده است تا در مناقصه این مواد معدنی و فلزات با ارزش شامل طلا، نقره، مس و … شرکت کنند.

سه مناقصه به منطقه ظفار مربوط می‌شود. بلوک 71 با مساحت بالغ بر 5 هزار و 638 کیلومتر مربع، مختص استخراج گچ، سنگ آهک، دولومیت، فسسفات و خاک رس است. بلوک 73 با مساحت بالغ بر 1 هزار و 500 کیلومتر مربع، برای استخراج گچ، سنگ آهک و دولومیت مناسب است. بلوک 77 هم با مساحتی بالغ بر 1 هزار و 355 کیلومتر مربع مختص استخراج سنگ آهک، دولومیت و فسفات است.

سه بلوک هم در استان شرقیه برای استخراج مس، طلا، نقره، کروم و بازالت به مزایده گذاشته شده است. بلوک بی-22 در مساحتی به وسعت 1 هزار و 144 کیلومتر مربع، بلوک دی-22 با مساحت بیش از 790 کیلومتر مربع و بلوک ای-22 با مساحت بالغ بر 810 کیلومتر در فهرست مزایده استان شرقیه شمالی قرار دارند.

مزایده آخر به استان بوریمی مربوط می‌شود. بلوک آ-22 با مساحت بالغ بر 1 هزار و 438 کیلومتر مربع، مخصوص استخراج مس، طلا، نقره، کروم، بازالت و گچ است.

مناقصه‌های مذکور از 28 مارس آغاز خواهند و مهلت نام نویسی در آن‌ها در تاریخ 28 می به پایان خواهند رسید.

از نظر دولت عمان، معادن جایگاه ویژه‌ای در رونق اقتصادی و افزایش رشد تولید ناخاص داخلی دارند.

در آوریل سال گذشته، این وزارتخانه پیشنهاد استخراج معدن را برای سال 2022 با ارائه چهار بلوک به مساحت 9 هزار و 500 کیلومتر مربع آغاز کرد.

یکشنبه هفته جاری نیز آگهی مناقصه سه میدان گازی و نفتی برای شرکت‌های داخلی و بین‌المللی منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *