آغاز تغییرات گسترده در صنعت آبزی‌پروری عمان

شرکت‌های مسقط اینوست منت هاوس، باهوان سرویسز و بلو آکا اینترنشنال برای احداث پروژه‌های وسیع آبزی‌پروری در عمان اعلام آمادگی کرده‌اند. هدف این مشارکت حمایت از رشد پایدار صنعت آبزی پروری و رسیدگی به نگرانی‌های جهانی در حوزه امنیت غذایی است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، شرکت بلو آکا اینترنشنال که در سنگاپور مستقر است، در چندین مرحله اقدام به توسعه صنعت آبزی‌پروری در عمان خواهد کرد.

احداث اولین کارخانه پیشرفته خوراک آبی عمان با ظرفیت تولید بیش از 30 هزار تن، یک مرکز پرورش قزل آلان با فناوری پیشرفته تولید 30 هزار تن قزل آلا در سال و مرکز متمرکز پرورش میگو و با ظرفیت تولید سالانه 1 هزار تن میگو در دستور کار قرار دارند.

این اقدامات در راستای چشم انداز 2040 عمان هستند، زیرا به زودی از یک پروژه آبزی‌پروری بین‌المللی در عمان رونمایی خواهد شد که علاوه بر اشتغال‌زایی، می‌تواند به نیازهای جهانی به محصولات دریایی نیز پاسخ مناسب دهد.

دکتر فرشاد شیشه‌چیان، مدیر عامل شرکت بلو آکا اینترنشنال طی مصاحبه‌ای گفت: «این مشارکت گامی مهم در جهت توسعه بخش آبزی پروری عمان است و بر پتانسیل این کشور برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار جهانی غذاهای دریایی کمک شایانی خواهد کرد. شک نداریم که با استفاده از فناوری‌های نوینی که پیاده سازی کرده‌ایم، به زودی شاهد رونق صنعت آبزی‌پروری در عمان خواهیم بود.»

نماینده مسقط اینوست منت هاوس نیز طی مصاحبه‌ای در این باره افزود: «ما متعهد هستیم محصولاتی با کیفیت بالا ارائه دهیم. از سوی دیگر، هرگز استانداردهای زیست محیطی را نادیده نخواهیم گرفت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *