جراحی موفقیت‌آمیز نادر چشم در بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس

یک تیم پزشکی از بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس با موفقیت یک عمل جراحی نادر در عمان را برای بازسازی کف شکسته کاسه چشم بیمار با استفاده از یک صفحه مخصوص انجام دادند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این عمل توسط تیمی به سرپرستی دکتر عبدالعزیز عبدالله بکاثیر، مشاور ارشد و رئیس بخش جراحی دهان و فک و صورت، به همراه دکتر خمیس محمد الحسنی، متخصص جراحی دهان و فک و صورت، مسئول بخش جراحی دندان و فک و صورت انجام شد.

این عمل جراحی بر روی مرد جوانی صورت گرفت که با تصادف جاده‌ای مواجه شد و از ناحیه چشم آسیب دید. صفحه چشمی وی با همکاری شرکت عمانی کیور تک ساخته شده است.

سپس با همکاری تیم پزشکی از طریق یک برنامه فناوری سه بعدی ویژه، مکان یابی صفحه برای ساخت الکترونیکی صفحه و ترمیم ناحیه شکستگی با دقت بسیار بالا برنامه ریزی شد.

این عمل جراحی حدود 60 دقیقه به طول انجامید؛ این در حالی است که استفاده از روش‌های مرسوم برای ترمیم شکستگی کاسه چشم حدود سه ساعت طول می‌کشد.

سی تی اسکن بعد از عمل نشان داد که ترمیم و بازسازی ناحیه شکستگی با دقت و مطابق با برنامه ریزی قبل از عمل جراحی انجام شده است. بیمار با سلامت کامل بیمارستان را ترک کرد.

این نوع عمل جراحی، یک تکنیک درمانی ایده آل برای این نوع شکستگی پیچیده است و در مراکز پزشکی تخصصی در سراسر جهان تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *