آغاز کشت گندم در اراضی استان بوریمی

وزارت زراعت، شیلات و منابع آب عمان در راستای تلاش‌های خود برای دستیابی به خودکفایی غذایی، در سال آینده در بیش از 80 هکتار از زمین‌های کشاورزی در بوریمی گندم کشت خواهد کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، مهندس ناصر بن علی المرشدی، مدیر کل کشاورزی، شیلات و منابع آب استان بوریمی طی مصاحبه‌ای گفت: «میزان کشت گندم در این استان افزایش یافته است. گندم به دلیل سهم موثر در سیستم امنیت غذایی یکی از محصولات استراتژیک در عمان محسوب می‌شود. گندم از جمله محصولاتی است که در فصل زمستان کشت می‌شود و نیاز به آب زیادی هم ندارد.

به گفته مرشدی، این اداره کل، 500 کیلوگرم بذر گندم را برای کشت در فصل آینده 2023-2024 در این استان مد نظر دارد.

این وزارتخانه در هر فصل بذر گندم را بین کشاورزان توزیع می‌کند و در زمان برداشت گندم علاوه بر نظارت فنی، امکانات کمباین را نیز در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

در فصل کشاورزی آینده، بیش از 80 هکتار زمین تحت سرمایه‌گذاری قرار خواهد گرفت.

برای بازاریابی گندم، این وزارتخانه قراردادی را با شرکت آسیاب آرد عمان امضا کرد تا گندم را از کشاورزان برای تبدیل آن به آرد خریداری و این محصول را در عمان عرضه کند.

بر اساس این توافق، وزارتخانه یک تن گندم به قیمت 500 ریال از کشاورزان عمانی خریداری خواهد کرد. یکی از مقامات این وزارت گفت: هدف از این گام افزایش امنیت غذایی و حمایت از کشاورزان است.

با توجه به اینکه مناطق بیشتری تحت کشت گندم قرار می گیرند، انتظار می‌رود که سطح امنیت غذایی کشور عمان افزایش یابد.

تولید گندم با افزایش 19 درصدی به ظرفیت بی‌سابقه برداشت 2 هزار و 649 تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *