رونق گردشگری در وادی مستل همزمان با آغاز فصل بهار

همزمان با آغاز فصل بهار، کشاورزان وادی مستل در ولایت نخل واقع در استان باطنه جنوبی میوه درختان زردآلو و توت کوهی را در روستاهای این دره برداشت می‌کنند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، در این دره، میوه‌ها و محصولات مختلفی کشت می‌شوند که بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی همه ساله از جاذبه‌های آنجا بازدید می‌کنند.

فصل برداشت زردآلو با شکوفه زدن گل‌های زردآلو از اواسط اسفند شروع می‌شود و در اواسط فروردین برداشت می‌شود و این فرآیند تنها دو هفته ادامه دارد.

این منطقه مملوء از جاذبه‎های طبیعی منحصربه‌فرد است. کمتر نقطه‌ای روی کره زمین پیدا می‌شود که به طور همزمان درخت نخل داشته باشد، گردشگران بتوانند از حوضچه‌های آب آن لذت ببرند و همچنین در سرزمین‌‌های قدم بزنند.

در دامنه غربی کوه حجر، روستای واکان در ارتفاع 2 هزار متری نسبت به سطح دریای و مشرف به وادی مستل واقع شده است. انار، ذرت، زردآلو و خرما از جمله محصولاتی هستند که معمولاً برداشت می‌شوند. اکثر ساکنان این منطقه کشاورز هستند.

روستای القوره هم در این منطقه مورد استقبال فراوان گردشگران قرار می‌گیرد. محصولات فصلی مانند انگور، سیر، انار، زردآلو، انجیر، پرتقال ترنج، هلو و توت در این منطقه به وفور یافت می‌شوند.

گردشگران همچنین می‌توانند از سوق نخل و سایر بازارهای رنگارنگ اطراف واقع در استان باطنه جنوبی دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *