کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل: پیش‌بینی رشد قابل‌توجه اقتصاد عمان

اقتصاد عمان به دلیل شکوفایی صادرات این کشور در حال احیا است و بالا رفتن قیمت نفت و گاز هم به بهبود وضعیت اقتصادی عمان کمک شایانی کرد..

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان،بنا به آخرین گزارش کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد درغرب آسیا، انتظار می‌رود رشد اقتصادی بیش از 3 درصد در انتظار کشور عمان باشد

گزارش «بررسی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عربی» که اخیراً توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در غرب آسیا  منتشر شده است، تأیید می‌کند که وضعیت اقتصادی عمان شاهد بهبود قابل توجهی است و انتظار می‌رود در سال‌های 2023 و 2024 به ترتیب 3.6 و 3.5 درصد رشد کنند.

این گزارش حاکی از آن است که عمان از قیمت بالای نفت و گاز سود می‌برد و همین امر به تقویت تولید محصولات داخلی و گسترش بخش‌های غیرنفتی کمک کرد. همچنین پس از اجرای نوسازی در تاسیسات تولید گاز، برداشت گاز طبیعی مایع افزایش یافت و به رکوردی قابل توجه رسید.

در این گزارش همچنین آمده که پیش بینی می‌شود صادرات عمان در سال جاری با نرخ ۷ درصد و در سال 2024 با نرخ ۶.۵ درصد رشد کند.

گزارش کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد درغرب آسیا همچنین حاکی از آن است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بهره مندی از قیمت‌های بالای نفت که در نتیجه درگیری بین روسیه و اوکراین رخ داده است، شاهد سریع‌ترین سرعت رشد اقتصادی خود از سال 2014 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *