افتتاح ده مجتمع گردشگری یکپارچه در دستور کار دولت عمان

به گفته سلیم بن محمد المحروقی، وزیر میراث و گردشگری، بهره‌برداری از ده مجتمع گردشگری یکپارچه موسوم به آی تی سی در دستور کار دولت عمان قرار دارد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، محروقی در حاشیه هجدهمین هفته طراحی و ساخت عمان گفت: «وزارتخانه در نظر دارد با هدف توسعه بخش گردشگری و همچنین ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و افزایش ساخت مسکن در کشور، پروژه آی تی سی را بهره برداری کند.»

به گفته محروقی، هتل‌ها و مراکز تفریحی جدید در این پروژه افتتاح خواهند شد. تمام این کارها باعث جذب سرمایه گذاری خارجی، تقویت اقتصاد ملی و ایجاد مقاصد گردشگری خواهد شد.

وی در مورد مدیریت مجتمع ها گفت: «عمان قوانین خوبی برای مدیریت مجتمع‌های این چنینی دارد و هماهنگی‌هایی با وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرای مقررات مربوط به املاک و توسعه آن در تمام استان‌های عمان وجود دارد.»

محروقی در مورد نقش بخش خصوصی در حفظ و نمایش میراث معماری عمان گفت: «عمان مدل موفقی برای استفاده از میراث معماری در ترویج گردشگری دارد. ما داستان‌های موفقیت آمیز این چنینی در مناطق نزوا و مسفاه العبریین در استان داخلیه داشته‌ایم. امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی این الگو به سایر استان‌ها نیز گسترش یابد.»

محروقی از حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری استقبال کرد.

از نظر دولت عمان، تعادل بین سنت و میراث و توسعه شهری به پایداری میراث معماری عمان، ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد تجربیات استثنایی برای گردشگران کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *