اضافه شدن خنجر عمانی به فهرست میراث فرهنگی یونسکو

کشور عمان گواهی ثبت خنجر عمانی به عنوان فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو را دریافت کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی،  در هفدهمین نشست کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که از 28 نوامبر تا 3 دسامبر به میزبانی مراکش برگزار شد، خنجر عمانی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار داده شد.

این گزارش می افزاید: آدری آزولای، مدیر کل یونسکو، روز چهارشنبه در پاریس با دکتر حمد سیف الحمامی، نماینده دائم عمان در یونسکو دیدار و گواهی ثبت خنجر عمانی را به وی اعطا کرد.

وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان با همکاری کمیسیون ملی آموزش، علم و فرهنگ عمان و دفتر نماینده دائم عمان در یونسکو موفق شدند پس از پیگیری‌های مداوم، خنجر عمانی را در این سازمان بین‌المللی ثبت کنند.

خنجر بخشی از نشان دولتی است و در بسیاری از آداب و رسوم و سنت های عمانی نقش کلیدی ایفا می کند. منابع تاریخی و اکتشافات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که عمانی‌ها برای قرن‌ها از خنجر استفاده می‌کرده‌اند. عمانی‌ها برای ارتباط فرهنگی با ملل دیگر به آن‌ها خنجر هدیه می‌دهند.

بسیاری از اشعار در ادبیات عمانی نیز به توصیف و ستایش خنجر می‌پردازند و هنرمندان و عکاسان عمانی سعی در به تصویر کشیدن خنجر عمانی به بهترین شیوه ممکن دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *