بازدید مدیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری از عمان

دارن تانگ، مدیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری، از علاقه عمان به مالکیت معنوی  که «کاتالیزور رشد» در نظر گرفته می‌شود، تمجید کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، وی از تجربه عمان در این زمینه و به ویژه گفت‌وگوهای جاری با دانشگاه سلطان قابوس برای راه اندازی برنامه‌های کارشناسی ارشد در حقوق مالکیت معنوی و مدیریت نوآوری قدردانی کرد.

وی افزود: «عمان جزو اولین کشورهای عربی است که به توافقنامه لیسبون برای حفاظت از نام های مبدا و ثبت بین المللی آنها پایبند است.»

تانگ ضمن تحسین خود از چشم انداز 2040 عمان تاکید کرد:  تنوع اقتصادی و ایجاد جوامعی را هدف قرار می‌دهد که آرزوهای جوانان عمانی را برآورده می‌کند. وی افزود که عمان دارای یک جمعیت جوان پویا است که بیش از 60 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد.

تانگ در بخشی از صحبت‌هایش افزود: «جوانان عمانی به کارآفرین، محقق و مبتکر تبدیل شده‌اند و باید از حقوق مالکیت معنوی برای محافظت از ایده‌های خود و ارائه محصولات نوآورانه و باکیفیت خود به بازارهای مختلف جهانی استفاده کنند.»

وی توضیح داد : سفرش به عمان با هدف مشاهده ریز به ریز برنامه‌های آتی و بررسی امکان استفاده از حقوق مالکیت معنوی به عنوان ابزاری محرک برای ایجاد فرصت‌های شغلی، جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از نوآوری‌ها در این کشور است.

وی در توضیح بیشتر افزود :  هدف از سفرش ارائه راه‌های حمایت برای حفاظت از انواع میراث عمانی، به ویژه عطرهای عمانی است.

رئیس مالکیت معنوی در پایان گفت:  قرن‌ها است عطر عمانی یا همان کندر تولید و نسل به نسل، بین عمانی‌ها منتقل می‌شود. به همین خاطر، از کندر عمانی باید نهایت حفاظت را به عمل آورد تا با بهترین کیفیت در بازار جهانی عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *