بازدید سرمایه‌گذاران بریتانیایی از عمان

هیئتی از سرمایه گذاران انگلیسی – به نمایندگی از شرکت‌های فعال در بخش های معدن، فناوری، کشاورزی، خدمات و لجستیک – روز سه شنبه از سالن «اینوست عمان» بازدید کردند تا با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عمان آشنا شوند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این هیئت در جریان مهمترین خدمات ارائه شده به سرمایه گذارانی قرار گرفت که مایل به تجارت در عمان هستند.مزیت‌های سرمایه گذاری، برنامه اقامت سرمایه گذار، مشوق‌ها و تسهیلات موجود در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برای هیئت بریتانیایی شرح داده شد.

به استناد گزارش یاد شده، این بازدید توسط سفارت عمان در انگلستان و با همکاری وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری برگزار شد.

این رویداد ضمن ارائه مشوق‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی، مفهوم ترویج و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای عمان را منعکس کرد.

احمد سلیم الراسبی، مدیر کل مرکز خدمات سرمایه گذاری در وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری گفت که هیأت بریتانیایی با ویژگی‌های بارز فضای سرمایه گذاری در عمان، مکانیسم‌های موجود و نقش تالارسرمایه‌گذای و خدماتی که به سرمایه گذاران در چارچوب یک برنامه ارائه می‌کند، آشنا شدند.

راسبی، عمان را به عنوان مقصدی پیشرو برای سرمایه گذاران انگلیسی معرفی و در عین حال، اعلام کرد که سرمایه گذاری شرکت‌های انگلیسی در عمان در سال 2022 به 23.5 میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با ارقام سال 2021، رشد 9.3 درصدی را نشان می‌دهد.

راسبی خاطرنشان کرد: این مشارکت طی چند سال گذشته گسترش یافت و بخش‌های مختلفی از جمله نفت و گاز، فناوری و زیرساخت را تحت پوشش قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *