دستور سلطان هیثم در جلسه شورای وزیران: پیاده‌ سازی «سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای» در عمان

جلسه شورای وزیران روز یکشنبه به ریاست سلطان هیثم برگزار شد. در این جلسه، تحولات داخلی و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، در راستای تحقق چشم‌انداز عمان 2040 و آرمان‌های دولت عمان برای پرورش نسلی کارآمد و قابل، سلطان هیثم دستور پیاده‌سازی «سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای» را به وزرای کابینه ابلاغ کرد. با این تصمیم،  دانش‌آموزان کلاس‌های 11 و 12 قادر خواهند بود در تخصص‌های مهندسی و صنعتی وسیعی به فعالیت و تحصیل بپردازند.

شورای وزیران این طرح را پس از بررسی گزارش‌های وزارت آموزش و پرورش در زمینه مسیرهای آموزشی و برنامه‌های جدید درسی تصویب کرد. بدین ترتیب، سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای از سال آینده تحصیلی وارد مدارس دبیرستان خواهد شد.

همچنین، 24 فوریه که مصادف با روز معلم در عمان است، تعطیل رسمی برای دبیران تمام پایه‌ها اعلام شد.

یکی دیگر از دستورات سلطان هیثم در زمینه افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران برای توسعه ورزش در کشور عمان بود. وی بر اهمیت توسعه و ارتقای ورزش در عمان تأکید ویژه‌ای داشت. سلطان هیثم همچنین بر لزوم تکمیل استراتژی ورزشی برای ارتقای کارایی جوانان و کشف مهارت‌های آنها از مراحل اولیه تحصیل تاکید کرد.

یکی دیگر از موضوعات مهم مورد بحث در جلسه هیئت وزیران معطوف به تقویت اقتصاد ملی بود. در این راستا، درمورد تقویت صنایع بومی عمان و تهیه یک سیاست ملی برای کاهش واردات و افزایش صادرات بحث شد. از سوی دیگر، مصوب شد که بخشی از هزینه‌های توسعه اقتصادی عمان معطوف بر ایجاد موقعیت‌های شغلی برای ساکنان این کشور باشد تا ارزش پول ملی حفظ شود.

سلطان هیثم از تلاش‌های استان‌ها برای ارتقای فعالیت‌های اقتصادی از طریق ایجاد پروژه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف قدردانی کرد و در این زمینه بر لزوم نشان دادن پتانسیل استانداری ها و رقابت با یکدیگر برای ارائه بهترین پیشنهاد برای طرح های عمرانی قابل اجرا در تمام ولایت‌ها تأکید کرد. قرار بر این شد که بودجه سه پروژه برتر به طور کامل تأمین شود.

در راستای تلاش‌های دولت برای ارتقای نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصاد ملی، تشویق به ایجاد مشاغل، جذب سرمایه‌های بیشتر و افزایش رقابت پذیری در مناقصات دولتی با ایجاد فرصت برای تعداد بیشتری از شرکت‌ها، هیئت وزیران تصمیم گرفتند که هزینه‌های ثبت تجاری سرمایه‌گذاران خارجی را کاهش دهند و آنها را با سرمایه‌گذاران عمانی برابر کنند.

شورا همچنین معافیت شرکت‌های شرکت‌کننده در مناقصه را از ارائه بیمه موقت معاف کرد. قبل‌تر از این، بیمه موقت بخشی از شروط شرکت در مناقصه بود.

در پایان این جلسه، سلطان هیثم بر تقویت روابط خارجی با دیگر ملت‌ها تأکید و برای شکوفایی کشور آرزوی توفیق روزافزون کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *