حذف تدریجی خدمات اینترنتی نسل 3G در عمان

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات عمان از سه ماهه سوم سال 2024 ارائه خدمات نسل سوم موبایل (3G) را به تدریج متوقف خواهد کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور،ا ین سازمان اعلام کرد: قصد دارد خدمات ارتباطات سیار نسل سوم را از جولای 2024 به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود خدمات ارتباطی، هدایت منابع طبیعی مانند طیف باند فرکانس، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت بهتر متوقف کند.

این گزارش می افزاید: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیش‌تر اعلام کرده بود برنامه‌هایی برای پایان دادن به خدمات 3G دارد تا فناوری‌های جدید از قبیل 4G و 5G جایگزین آن شوند. این توقف ابتدا در مناطق با تراکم پایین جمعیت صورت خواهد گرفت.

این اقدام همچنین حاکی از آن است که بخش مخابرات در عمان و جهان به سرعت در حال رشد و ترقی است و نیاز مبرم به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن حس می‌شود.

بنا بر گزارش یاد شده، در شش ماهه اول سال 2022، 21 درصد از کل 526 هزار و 531 اشتراک باند پهنای ثابت خانگی از خدمات 5G بهره می‌بردند. 49 درصد از اشتراک پهنای باند هم به استان مسقط تعلق داشت. بیش از 600 هزار واحد مسکونی و تجاری در سال 2022 تحت پوشش خدمات فیبر قرار گرفتند. از سوی دیگر، نزدیک به 80 درصد ساختمان‌ها تحت پوشش پهنای باند پرسرعت ثابت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *