حضور دبیرکل سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی در عمان

سید فهد بن محمود سعید معاون نخست وزیر در امور شورای وزیران عمان، با خوان کارلوس سالازار، دبیرکل سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) دیدار کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، دبیر کل ایکائو و هیئت همراهش در حال حاضر برای شرکت در دومین مجمع مشاوران حقوقی هوانوردی غیرنظامی  که از 21 تا 23 فوریه در مسقط برگزار می‌شود، از این کشور بازدید کردند.

بنا به گفته سید فهد تأسیس فرودگاه‌های مدرن از مهم‌ترین دستاوردهای عمان به شمار می‌رود، چون آن‌ها عمان را به سایر نقاط دنیا منصل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری پروژه توسعه حریم هوایی عمان را در اولویت‌های اصلی خود قرار داده و با هماهنگی ادارات مربوطه در کشور شروع به اخذ تاییدیه برای پروژه‌ای کرده که طبق کنوانسیون شیکاگو منوط به تایید ایکائو در مورد حاکمیت فضای هوایی است.

سید فهد بر اهمیت میزبانی عمان در دومین مجمع مشاوران حقوقی هوانوردی غیرنظامی به عنوان راهی برای کشف بهترین گزینه‌های حمایت از حمل و نقل هوایی تأکید کرد.

وی همچنین از نقش ایکائو در تضمین امنیت و ایمنی مسافران و ترافیک جهانی هوانوردی قدردانی به عمل آورد.

سالازار نیز به نوبه خود از رنسانس عمانی‌ها در زمینه‌های مختلف تشکر کرد. تأکید وی خصوصاً بر  فرودگاه‌ها و بنادر بین‌المللی عمان بود که با آخرین فناوری‌های استاندارد جهانی بنا شده بودند.

سالازار خاطرنشان کرد که این مجمع در رسیدن به بسیاری از نتایج مثبت در خدمات حمل و نقل هوایی بین المللی کمک‌کننده خواهد بود.

همچنین، سید فهد در نشستی جداگانه با استفان هالی معاون نخست وزیر اسلواکی در امور قانونگذاری و برنامه ریزی استراتژیک دیدار کرد.

سید فهد پس از خوشامدگویی به میهمان و هیئت همراه، از روابط حسنه بین دو کشور سخن گفت. هالی هم ضمن ابلاغ سلام و آرزوی بهترین‌ها از جانب رهبر اسلواکی، برای مردم عمان آرزوی سعادتمندی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *