امضای تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های ریلی بین عمان و امارات متحده عربی

شرکت ریلی عمان-اتحاد که همان سرمایه‌گذاری مشترک بین عمان ریل و اتحاد ریل و توسعه‌دهنده و اپراتور شبکه ریلی امارات-عمان است، روز سه‌شنبه برای حمایت از توسعه شبکه ریلی ۳۰۳ کیلومتری با شرکت سرمایه‌گذاری «مبادله» قرارداد همکاری امضا کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، شرکت مبادله یک سرمایه گذار مستقل در ابوظبی است که از توسعه شبکه ریلی با ارزش سرمایه گذاری کلی 3 میلیارد دلار آمریکا حمایت خواهد کرد.

این مشارکت در راستای تلاش‌های دو طرف برای کشف فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش راه آهن و تقویت همکاری برای حمایت از شرکت ریلی عمان-اتحاد در تسریع روند برنامه ریزی و اجرای شبکه ریلی امارات-عمان است.

طی این توافقنامه،کارگروه‌ها و کمیته‌های مشترکی برای بهره مندی از تخصص و دانش، توسعه مطالعات امکان سنجی، سرمایه گذاری مشترک در توسعه شبکه راه آهن امارات-عمان و همکاری برای افزایش ارزش افزوده پروژه تدارک دیده شده‌اند.

این قرارداد توسط احمد الموسوا الهاشمی، مدیرعامل شرکت ریلی عمان-اتحاد و دکتر بخیت سعید الکثیری، مدیر اجرایی واحد صنایع امارات در شرکت مبادله امضا شد.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت و رئیس شرکت ریلی عمان-اتحاد در این رابطه گفت: « ایجاد شبکه ریلی امارات و عمان، گام مؤثر دیگری در راستای گسترش روابط استراتژیک و تاریخی قوی بین امارات و عمان است.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *