عملیات موفقیت‌آمیز نجات دلفین‌ها در ساحل ظفار

اداره کل سازمان محیط زیست عمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد نجات دلفین‌های منطقه که در ساحل گرفتار شده بودند،حدود چهار ساعت به طول انجامید.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، هشت دلفین یونس (شامی) در سواحل حاسک بودند که همه آن‌ها غیر از یک دلفین نجات پیدا کردند.

نمونه‌های مربوطه از دندان و پوست دلفین‌های یونس برای بررسی‌های آزمایشگاهی جمع‌آوری شد.

یکی از متخصصان اداره کل سازمان محیط زیست عمان اعلام کرد: جای هیچ گونه خراشی بر بدن دلفین‌ها مشاهده نشد.

وی ادامه داد: «شهروندان و ماهیگیران محلی اقدامات ناموفقی برای بازگرداندن دلفین‌ها به آب انجام دادند. بعد از گذشت زمان اندکی، متخصصانی که به محل رفتند، موفق شدند هفت دلفین را نجات دهند اما به دلیل زخمی شدن دلفین هشتم به خاطر اصطکاک با سنگ‌ها نتوانستند آن را از ورطه نابودی نجات دهند. حدود چهار ساعت کار برای بازگرداندن دلفین‌ها به دریا زمان نیاز بود.»

از فرضیه‌های شایع برای تأیید علت مرگ دلفین‌ها، جزر و مد یا تورهای ماهیگیری هستند. هر چند، موتور قایق‌ها یا کمبود غذا هم می‌توانند در این امر دخیل باشند.

دلفین شامی یا دلفین یونس در مناطق معتدل و گرمسیری تمام اقیانوس‌های جهان یافت می‌شوند. هر چند، ترجیح دلفین‌های شامی، آب‌ها عمیق دریاها است، چون توان نفوذ به عمق 1 هزار فوتی هم دارند. دلفین‌های شامی در سطح اقیانوس‌ها هم بسیار فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *