انتخاب عمان به عنوان عضو کمیته اجرایی سازمان همکاری دیجیتال

کشور عمان به عنوان عضو کمیته اجرایی سازمان همکاری دیجیتال برگزیده شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، پس از شرکت نمایندگان وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مجمع عمومی سازمان همکاری دیجیتال در ریاض، عمان به عنوان عضو کمیته اجرایی برگزیده شد.

ریاست هیئت عمان را مهندس سعید حمود المعالی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات به عهده داشت.

در این مجمع، برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان همکاری دیجیتال در سال 2023 و همچنین دستاوردهای سال 2022 مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علی عامر الشیدانی، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: نقش فعال عمان در فعالیت‌های سازمان همکاری دیجیتال ناشی از اعتقاد عمیق این کشور به اهمیت همکاری بین‌المللی برای تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال است. الشیدانی گفت: «از طریق عضویت در این سازمان، ما به دنبال پیشرفت اقتصاد دیجیتال در عمان با بهره گیری از تخصص و تجربیات کشورهای عضو، به ویژه در تدوین سیاست‌ها و قوانین هستیم.»

این وزارتخانه در حال حاضر با سازمان همکاری دیجیتال در اجرای پروژه‌های مختلف در زمینه حاکمیت داده، رویکردهای نوین در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محاسبه دیجیتالی مالیات‌ها، گسترش شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سنجش میزان بلوغ اقتصاد دیجیتال همکاری نزدیک و دوستانه دارد.

شایان ذکر است: 13 کشور عمان، قبرس، بحرین، جیبوتی، گامبیا، غنا، کویت، مراکش، نیجریه، پاکستان، اردن، رواندا و عربستان سعودی عضو این سازمان چند جانبه‌ی بین‌المللی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *