به مناسبت روز جهانی سرطان: تشخیص بیش از 2 هزار مبتلا به سرطان در عمان طی سال گذشته

هم زمان با 4 فوریه؛روز جهانی سرطان، بیش از 2 هزار مورد سرطان در سال 2019 در کشور عمان تشخیص داده شده است.

به گزارش عمان چنس وزارت بهداشت عمان،آخرین آمار سرطان در این کشور را در سال 2019 منتشر کرد که در آن تعداد کل موارد تشخیص داده شده به 2 هزار و 307 نفر (اتباع و غیر اتباع) رسید.

تعداد بیماران عمانی مبتلا به سرطان در سال 2019، دقیقاً 2 هزار و 89 نفر بود، در حالی که تعداد موارد سرطان در بین غیر عمانی‌ها 218 نفر ثبت شده بود. همچنین سرطان سومین عامل مرگ و میر در بیمارستان‌های کشور عمان بود. بیماری‌های دستگاه تنفسی و سیستم گردش خون در رتبه‌های اول و دوم قرار داشتند.

توزیع فراوانی نرخ بروز سرطان نشان داد که زنان عمانی بیش از مردان عمانی به سرطان مبتلا می‌شوند. تعداد ابتلای کودکان زیر 14 سال به سرطان هم 124 مورد بود.

شایان ذکر است که میانگین سنی در هنگام تشخیص سرطان در عمان 54 سال است.

از هر 100 هزار عمانی، 122 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند. همچنین، سرطان سینه در بین خانم‌های عمانی بیشترین میزان ابتلا را به نام خود ثبت کرد. سرطان تیروئید در رتبه دوم قرار داشت.

سازمان ثبت ملی سرطان در عمان ابتدا در سال 1985 به عنوان یک مرکز ثبت بیمارستانی و سپس به عنوان یک ثبت مبتنی بر جمعیت در سال 1996 شروع به ثبت موارد سرطان کرد.

اداره ثبت گزارشی سالانه مهمترین داده‌های جمع آوری شده، مطابق با استانداردهای بین المللی، مانند استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان منتشر می‌کند.

سازمان ثبت ملی سرطان با بخش‌های مختلفی در عمان در ارتباط است. همچنین، این سازمان در امور تحقیقاتی و آموزشی هم نقش بسیار کلیدی ایفا می‌کند.

بر پایه این گزارش،اتحادیه بین‌المللی کنترل سرطان متعهد است که هر سال این رویداد توسط افراد بیشتری در سراسر جهان دیده و شنیده شود. اتحادیه بین‌المللی این کار را با ایجاد کمپینی انجام می‌دهد که در خدمت اولویت‌های سازمانی مختلف اعضای خود در سراسر جهان است.

هدف روز جهانی سرطان پیشگیری از مرگ میلیون‌ها نفر در سال با افزایش آگاهی و آموزش در مورد سرطان و تشویق دولت‌ها و افراد در سراسر جهان برای اقدام علیه این بیماری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *