زمین گلف الموج آماده میزبانی از اولین رویداد بین‌المللی

الموج، زمین گلف قهرمانی عمان، به زودی تبدیل به اولین زمین گلف میزبان رویدادهای بین‌المللی در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، زمین گلف الموج میزبان افتتاحیه تور آسیای 2023 در اواخر ماه فوریه خواهد بود.

تور آسیا تنها مسابقه‌ی گلف حرفه‌ای در قاره آسیا است که برخی از بازیکنان حرفه‌ای دنیا هم در آن شرکت می‌کنند. گفتنی است که جایزه قهرمان این دوره از مسابقات 2 میلیون دلار خواهد بود.

از 132 گلف‌باز شرکت‌کننده، نام‌های مشهوری سرجیو گارسیا و لوئیس اویستازن در چهار روز در زمین گلف با طراحی گرگ نورمن به رقابت خواهند پرداخت.

زمین گلف الموج که در لبه‌ی اقیانوس هند قرار گرفته است، تبدیل به یک زمین گلف بین‌المللی شده که آماده‌ی برگزاری اولین دوره از رقابت‌های بین‌المللی است. هر چند، الموج که قدمت ساختش به 10 سال پیش برمی‌گردد، تا به حال، رویدادهای متعددی را در سطح داخلی میزبانی کرده است.

ناصر بن مسعود الشیبانی، مدیرعامل الموج مسقط، با جذب بازیکنان حرفه‌ای و آماتور از سراسر جهان، به پیشرفت گلف الموج کمک شایانی کرده است.

او در مصاحبه‌ای گفت: «ما خرسندیم که زمین گلف الموج میزان نخستین رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود. با برگزاری تور آسیا، گلف عمان بار دیگر به صحنه جهانی بازخواهد گشت. بیش از 6 میلیون گلف‌باز در جهان، همواره به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند تا بتوانند در رقابت‌ها و تورهای مختلف خوش بدرخشند. ما از طریق برگزاری چنین رویدادهایی می‌توانیم طرفداران و مخاطبان جهانی جذب کنیم.»

این مقام مسئول در ادامه مصاحبه‌ خود گفت: «توریسم برای ما بسیار حائز اهمیت است و بهبود وضعیت گردشگری ورزشی یکی از اهداف اصلی دولت محسوب می‌شود. ما در الموج به دنبال برگزاری رویدادهایی باکیفیت و نوآورانه هستیم. ما باید به طور سالیانه 4 میلیون گردشگر به کشور عمان بیاوریم.»

زمین گلف الموج تاکنون میزبان بیش از 16 هزار گلف‌باز از سراسر عمان و دنیا بوده است. همچنین، بیش از 35 هزار مهمان در مجموعه الموج پذیرایی شده‌اند. به عنوان اولین مجتمع گردشگری یکپارچه عمان، الموج مسقط، تأثیر اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی بر ایجاد شغل، توسعه، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و رشد تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *