افزایش برداشت نفت در میدان البساط عمان

شرکت یکپارچه‌ی جهانی «نفت عمان» روز پنجشنبه از راه اندازی سومین کارخانه فرآوری نفت خام خود در میدان نفتی واقع در بلوک 60 خبر داد.

به گزارش عمان چنس،ظرفیت تولید این میدان نفتی به 60 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

بنا بر این گزارش،احداث میدان نفتی بساط بخشی از اقدامات شرکت نفت عمان در راستای بهره‌برداری حداکثری از منابع طبیعی عمان و توانمندسازی شرکت‌های ملی برای مدیریت عملیات در بخش اکتشاف و تولید نفت است.

با راه‌اندازی این میدان نفتی، شرکت نفت عمان تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در عمان شد که ظرفیت تولید این شرکت را به 220 هزار بشکه نفت در روز افزایش می‌دهد. این آمار، 20 درصد از کل تولید نفت در کشور عمان است.

طلال بن حامد العوفی، مدیر عامل شرکت نفت عمان در مراسم افتتاحیه میدان نفتی بساط گفت: «کشف این میدان نفتی، حاکی از جهش قابل توجه ما در عملیات وابسته به اکتشاف میادین گازی و نفتی است. ما از ظرفیت برداشت 5 هزار بشکه در روز برای سال 2019 به ظرفیت برداشت 55 هزار بشکه در روز برای سال 2022 رسیده‌ایم. الان که با شما مشغول صحبت هستم، موفق شده‌ایم 60 هزار بشکه در روز تولید کنیم.»

میدان نفتی بساط یکی از مهمترین پروژه‌های قابل توجه شرکت نفت عمان و سبد توسعه ملی سازمان سرمایه‌گذاری عمان است. بهره‌برداری از این میدان نفتی در راستای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده در سال 2040 برای عمان است.

مدیر عامل شرکت نفت عمان در ادامه افزود: «این پروژه به ارتقای موقعیت و شهرت شرکت به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان میدان نفتی در کشور عمان کمک می‌کند. از سوی دیگر، اعتماد دولت به ما برای توسعه و احداث سایر میادین افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، با احداث هر میدان نفتی و اکتشاف جدید، زمینه برای مشاغل جوانان هم فراهم می‌شود.»

ارزش داخلی پروژه میدان نفتی بساط حدود 157 میلیون ریال عمان است. از طرفی، کل هزینه‌ها برای شرکت‌های بومی متوسط یا کوچک، 34 میلیون ریال عمان بود. 60 میلیون ریال عمان هم برای خرید تجهیزات و محصولات مورد نیاز هزینه شد.

میدان نفتی البساط از پیشرفته‌ترین امکانات و ماشین‌آلات برخوردار است و انتظار می‌رود بازگشت سرمایه در عرض کمتر از دو سال حاصل شود.

شرکت نفت عمان یک شرکت انرژی یکپارچه جهانی است که در 17 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند و کل زنجیره، اکتشاف و تولید تا بازاریابی و توزیع محصولات مصرف کننده نهایی را پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *