افتتاح شرکت داروسازی فیلکس در صلاله

دکتر هلال بن علی بن هلال السبطی، وزیر بهداشت، شرکت داروسازی فیلکس را در منطقه آزاد صلاله افتتاح کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این شرکت در وهله اول سهم مهمی در تامین نیازهای دارویی بازارهای عمان دارد. همچنین، به زودی، صادرات محصولات دارویی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی و همچنین بازار آفریقا آغاز خواهد شد.

این شرکت دارویی که بر اساس استانداردهای بین المللی حرکت می‌کند، در حال حاضر فرصت‌ها و برنامه‌های عملیاتی بومی و جهانی متعددی پیشِ رو دارد. محصولات دارویی این شکت در عمان، قطر و سایر کشورها به بازار عرضه می‌شوند.

داروسازی فیلکس در نظر دارد بیش از 100 قلم دارو از جمله انواع دارو و واکسن را با ظرفیت تولید یک میلیارد قرص و یک میلیارد کپسول به صورت سالانه برای مرحله اول تولید کند.

این جدیدترین پروژه در حوزه داروسازی در کشور عمان است که هدف اصلی آن، تبدیل صلاله به یکی از قطب‌های داروسازی و بیولوژیک با سرمایه گذاری حدود 150 میلیون دلار است.

یکی از تأکیدهای وزارت بهداشت عمان بر تقویت امنیت دارویی در این کشور است. به همین خاطر، اداره کل امور دارویی و کنترل داروی وزارت بهداشت به دنبال بومی‌سازی صنعت دارو و ملزومات پزشکی با هماهنگی مراجع ذی‌ربط و تشویق و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دارو است.

اداره کل امور دارویی و کنترل داروی وزارت بهداشت عمان دستورالعمل هایی را برای صدور مجوز کارخانه های تولید داروهای شیمیایی و گیاهی و دستگاه‌های پزشکی صادر کرده است تا تمام الزامات مرتبط در هر مرحله مشخص شوند.

از سال گذشته تاکنون، تعداد شرکت‌های تولیدکننده دارو و سایر ملزومات پزشکی در کشورعمان به 14 مورد رسید. 9 شرکت دیگر هم به زودی تأسیس خواهند شد. تا ابتدای سال 2023 میلادی، 60 شرکت تولیدکننده دارو و ملزومات پزشکی در عمان به ثبت رسمی رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *