برگزاری دوازدهمین دوره تور دوچرخه‌سواری عمان

تور عمان برای دوازدهمین دوره خود در 11 فوریه برگزار خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، مرحله مقدماتی تور در کورنیش مطرح برگزار خواهد شد و رکاب‌زنان منتخب در مرحله نهایی، باید در شیب ده درصدی به مسافت حدود 6 کیلومتر در دامنه‌های کوده جبل اخضر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

همچنین برای اولین بار در تاریخ مسابقات، یک تور جدیدی تحت عنوان «مسقط کلاسیک» هم در تاریخ 10 فوریه برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید: سیزده سال پس از برگزاری اولین تور عمان، مقامات ورزشی این کشور قصد دارند مسابقات نمادین مسقط کلاسیک را برگزار کنند. این مسابقه وارد تقویم بین‌المللی هم خواهد شد.

مسیر 173 کیلومتری مسقط کلاسیک از الموج به سمت البوستان خواهد بود. فابیان کانچلارا، پیتر ساگان و آندره گراپیل از جمله ستارگان دوچرخه‌سواری هستند که قبلاً در مسابقات کلاسیک به مقام قهرمانی رسیده بودند. رویداد یک روزه مسقط کلاسیک می‌تواند پویایی مسابقات را افزایش دهد و به این ترتیب، اولین قهرمان عمانی در تاریخ 10 فوریه مشخص خواهد شد.

یک روز پس از عمان کلاسیک، تور 820 کیلومتری عمان از قلعه رستاق به مقصد مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان آغاز خواهد شد. قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها فرناندو گاویریا بود.

مرحله دوم تور از مجموعه ورزشی سلطان قابوس به مقصد شهرستان قریات آغاز می‌شود. در سال 2022، آنتون چارمیگ به مقام قهرمانی دور دوم رسید. روز بعد، مرحله ماقبل فینال (مرحله سه) در حوالی جلب حات برگزار خواهد شد و در تپه‌های یتی (مرحله چهارم) به پایان خواهد رسید. در روز نهایی، رکابزنان باید بیشترین مسافت را طی کنند (کمی بیشتر از 195 کیلومتر).

مدعیان پیروزی باید برای حضور در مرحله سرنوشت ساز تور عمان 2023 نفسی تازه کنند.باید دید چه کسی پس از مسافت 5.7 کیلومتر و با شیب 10.5 درصدی به پیروزی خواهد رسید؟ پیروز مرحله نهایی سال قبل یان هیرت بود.

شایان ذکر است 9 تیم بین‌المللی برای حضور تور عمان اعلام آمادگی کرده‌اند که یک نماینده از عمان هم حضور خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *