برگزاری نمایشگاه پرتره توسط هنرمند بریتانیایی در عمان

هدر فورد هنرمند بریتانیایی،برای دومین بار در عمان اقدام به برپایی نمایشگاه نقاشی با یک مفهوم خلاقانه کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، نمایشگاه انفرادی هدر فورد که «ایستادن بر شانه‌های غول» نام دارد، بیش عمیق‌تری از پرتره‌های منحصر به فرد و هنرمندانه او را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

این هنرمند بریتانیایی می گوید: وقتی برای اولین بار در سال 2010 به عمان آمد،یکی از بهترین اوقات عمرش را در این کشور سپری کرد.

وی افزود: «در آن زمان نمی‌دانستم که آمدنم به عمان چه تأثیر عمیقی بر زندگی من خواهد داشت. من عاشق این کشور زیبا و مردمش شدم. حس می‌کردم بر شانه غول ایستاده‌ام. از آن زمان به بعد، فرهنگ و میراث غنی عمان الهام‌بخش من در کارهایم بود.»

هنرمندان عمانی هم از خانم فورد استقبال کردند و به او یاری رساندند تا به توانایی‌هایش ایمان داشته باشد.

خانم فورد درمورد هنرمندان عمانی گفت:«من از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم. همان هنرمندان بودند که به من اعتمادبه‌نفس مضاعف دادند تا بتوانم ایده‌ها و تکنیک‌های جدیدی کشف کنم. از زمانی که یادم می‌آید، از طراحی و نقاشی پرتره لذت می‌بردم. خوشبختانه، این توانایی را داشته‌ام تا انسان‌ها را زیبایی به تصویر بکشم.در چند سال اخیر آموختم که پرتره،چیزی فراتر از کشیدن تصویر یک انسان است.»

بنا بر گزارش عمان چنس با اینکه قرار بود این نمایشگاه در سال 2018 برگزار شود، اما موضوعات شخصی، خانم فورد را به زادگاهش کشاند تا برای به نمایش گذاشتن کارهایش بیش از 4 سال انتظار بکشد.

در این نمایشگاه، تصاویری از انسان‌های مختلف طراح شده است که هر کدام شبیه یک نماد هستند. این نمادها به درک بیشتر و افزایش عمق بینش افراد کمک می‌کند.

خانم فورد می گوید: «اوایل که نمایشگاه برگزار می‌کردم، اکثر بازدیدکنندگان از من می‌پرسیدند که علت به تصویر کشیدن فلان فرد با این شکل و شمایل چه بوده است. من هم که هیچ پاسخی نداشتم، با این دسته از سؤالات عمیقاً به فکر فرو می‌رفتم. به همین خاطر و به مرور زمان، پرتره‌هایی را طراحی کدم که معنای خاصی در خود داشته باشند.»

پیام این نمایشگاه، تشویق افراد به دنبال کردن اهداف و رؤیاهایشان است. این نمایشگاه پرتره 6 جوان از اقشار مختلف را به تصویر می‌کشد. در کنار این شش جوان، تصاویر افراد الهام‌بخش آن‌ها هم تک به تک به صورت پرتره درآمده‌اند.
به گزارش عمان چنس این نمایشگاه که تا 23 ژانویه ادامه خواهد داشت،در استال گالری برگزار می شود.

دبیر این نمایشگاه السیده وفا هلال حامد البوسعیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *