رتبه برتر جهانی عمان در گزارش شاخص تنظیم انرژی

گزارش جدید بانک جهانی در مورد سیاست‌ها و مقررات انرژی، عمان را در رتبه ششم جهان و رتبه اول در خاورمیانه و شمال آفریقا در شاخص‌های نظارتی انرژی های تجدیدپذیر قرار داده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان،نسخه 2022 گزارش RISE (شاخص‌های نظارتی برای انرژی پایدار) نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها سیاست‌های جدیدی را برای بهبود استقلال انرژی خود و به حداقل رساندن هزینه‌های انرژی در برنامه‌های پس از کووید-19 قرار داده‌اند.

این گزارش نشان می دهد که عمان در شاخص های نظارتی برای دسترسی به انرژی های تجدیدپذیر و برق به موقعیت خوبی دست یافته است. بر اساس این گزارش، 100 درصد جمعیت عمان به برق و گاز دسترسی دارند.

کشور عمان  در شاخص‌های انرژی‌های تجدیدپذیر مانند چارچوب قانونی برای انرژی‌های تجدیدپذیر (نمره 100)، برنامه ریزی برای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر (100)، مشوق‌ها و حمایت‌های نظارتی برای برق (94) و ویژگی‌های انگیزه‌های مالی و نظارتی (92) امتیاز بالایی کسب می‌کند.

به طور کلی، گزارش شاخص‌های نظارتی برای انرژی پایدار عمان را در رتبه دوم در سطح شورای همکاری خلیج فارس، رتبه پنجم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و رتبه 38 در سطح جهانی قرار داده است.

این دستاورد همچنین جنبه مثبت سیاست‌های کاربردی و چارچوب‌های نظارتی در عمان را منعکس می‌کند.

سازمان مقررات خدمات عمومی اعلام کرد یکی از مهم‌ترین عواملی که در دستیابی عمان به این رتبه‌های بالا کمک کرده است، توجه دولت و مقامات ذیربط به توسعه حوزه‌های انرژی پایدار و ارائه توانمندسازهای لازم از طریق طرح‌های مصوب برای اجرای گذار به انرژی جایگزین و تنوع بخشیدن به منابع آن است.

آزادسازی بازار – از طریق فروش دوجانبه و بازار لحظه‌ای – به همراه اتخاذ یک استراتژی ملی برای کاهش انتشار کربن، ایجاد مرکز پایداری عمان، تنظیم چارچوب‌های نظارتی برای وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست، حاکمیت مبتنی بر بخش، ایجاد انگیزه‌های لازم برای حمایت از حوزه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و حمایت از طرح‌های تأثیرگذار، جزء سایر تسهیل‌کننده‌ها در زمینه بهبود شرایط انرژی‌های پایدار است.

در این گزارش بیش از 140 کشور گنجانده شده است که 90 درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *