راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در عمان

رئیس سازمان محیط زیست عمان روز دوشنبه در بیانیه ای اختصاصی اعلام کرد: «در سه ماهه جاری سال 2023، عمان ایستگاه های خود را برای نظارت بر سطح آلودگی هوا راه اندازی خواهد کرد.»

به گزارش تایمز آو عمان، دکتر عبدالله العمری با اشاره به اینکه سیستم پایش آلاینده‌های هوا در استان‌های مختلف، از قبل تعبیه شده‌اند، افزود: «این سیستم با یک اتاق کنترل و یک اتاق عملیات مرتبط خواهد شد که به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.»

وی در حاشیه «همایش پایداری محیط زیست عمان» گفت: «سلطان هیثم اخیراً ابلاغیه نقشه راه به سمت اقتصاد سبز و همچنین سیاست زیست محیطی برای بخش انرژی را صادر کرده است. برنامه اصلی آن است که تا سال 2050، میزان تولید کربن را به صفر برسانیم تا جلوی تغییرات اقلیمی گرفته شود.»

وی افزود: «عمان کشوری بود که خیلی زود به فکر تغییر سیاست‌های زیست محیطی افتاد و اقدامات زیادی در این زمینه اتخاذ کرد. ایجاد و تغذیه سدها، پروژه‌های پرورش ماهی و مدیریت پسماند، گام‌های مثبت و مهمی بودند.»

در این همایش سه روزه که برای اولین بار است در عمان برگزار می‌شود، موضوعات مرتبط با آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی مورد بحث قرار گرفتند.

العمری در رابطه با حفاظت از آب‌های عمان گفت: «قوانین و رویه‌های زیادی وضع شده که مهمترین آنها کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف و حفاظت از تنوع زیستی در محیط‌های مختلف است. از طرفی، مشکلات زیادی برای نظارت بر سیستم‌ها داشته‌ایم. چه در خشکی و چه در دریا، کشور عمان باید مطابق با استانداردهای ملی و جهانی حرکت کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *