الکترونیکی شدن صدور مجوز کمپ‌ها و تورهای ماجراجویانه در عمان

وزارت میراث و گردشگری عمان به زودی سامانه الکترونیکی را برای اپراتورهای مسافرتی و تورهای گردشگری فعال خواهد کرد و دریافت مجوزهای مربوط صرفاً از این طریق میسر خواهد بود.
به گزارش عمان آبزرور، یکی از مقامات ارشد وزارت میراث و گردشگری گفت: «وزارت میراث و گردشگری یک سیستم الکترونیکی برای دریافت مجوز برای سازماندهی سفرهای ماجراجویی برای اپراتورهای مسافرتی و گردشگری در سه ماهه اول سال 2023 راه اندازی خواهد کرد. هدف این سیستم آسان‌تر کردن کار شرکت‌های گردشگری است.»
تعداد گردشگرانی که به دنبال گردشگری ماجراجویی هستند، به طور مداوم در حال افزایش است. بنابراین، طراحی این سامانه به وزارتخانه کمک می‌کند تا فعالیت‌های این چنینی را به شیوه‌ای نظام‌مندتر سازماندهی کند.
شرکت‌های گردشگری در حال حاضر تورهایی را برای گردشگری ماجراجویی در مناطقی از کوه‌ الحجر و مکان‌هایی در استان‌های ظفار و مسندم برگزار می‌کنند.
وی درباره دیگر اقدامات این وزارتخانه افزود: «وزارت میراث و گردشگری با همکاری سازمان عمران و فرمانداری مسندم در حال نصب زیپ لاین در مسندم است. در حال حاضر، صرفاً یک زیپ لاین توسط وزارتخانه در در جبل شمس احداث شده است که شاهد تقاضای بالایی از طرف علاقه‌مندان به گردشگری ماجراجویانه هستیم.»
وی در جایی دیگر از مصاحبه‌هایش افزود: « این وزارتخانه با همکاری سازمان عمران، اقدام به ایجاد محوطه‌ای برای پیاده روی و دوچرخه سواری در مسندم و تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی برای این منظور کرده است.»
وزارت میراث و گردشگری اخیراً مناقصه‌ای را با هدف نصب 103 تابلوی اطلاعاتی برای مسیرهای کوهستانی در مناطق مختلف عمان ارائه کرده است. این تابلوها محتوای طبیعی و فرهنگی مسیرهای پیشِ روی گردشگران را برجسته می‌کنند و آگاهی را در مورد اهمیت گردشگری ماجراجویی و اهمیت استانداردهای ایمنی و امنیتی گسترش می‌دهند.
انتظار می‌رود نصبت تابلوها در اواسط سال 2023 به پایان برسد.
الگوی عمان در زمینه فعالیت‌های مرتبط با گردشگری ماجراجویانه، کشور نیوزیلند است. این وزارتخانه تفاهم نامه همکاری با دولت نیوزلند برای تبادل تجربیات در زمینه گردشگری ماجراجویی و به طورکلی، بخش گردشگری را امضا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *