شلیک 30 متری جمیل الیحمدی عمان را به فینال جام خلیج فارس برد

تیم ملی فوتبال عمان با پیروزی برابر بحرین و راهیابی به جام خلیج فارس،به رویای قهرمانی نزدیک شد.

گل دیرهنگام و تماشایی جمیل الیحمدی در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام خلیج فارس میان به بحرین پیروزی عمان را در استادیوم المیناء عراق رقم زد تا برانکو  ایوانکوویچ در بدترین حالت ممکن نایب قهرمان این مسابقات شود اگرچه بازی های منطقی تیم تحت هدایت او قهرمانی را برای قرمز پوش های عمانی در دسترس قرار داده است.

جمیل الیحمدی البته در همان نیمه اول هم با نفوذ از سمت راست و پاس بسیار خوبی که به عصام الصبحی داد می توانست زمینه ساز گل اول بازی برای عمان باشد شوت عصام الصبحی در مسیر ورود به دروازه، با برخورد به مدافع بحرین راهی کرنر شد.

حمله عمانی ها را بازیکنان بحرین در دقیقه 22 پاسخ دادند و روی یک حرکت از راست، پاس جاسم احمد به مهدی الحمیدان رسید اما شوت محکم این بازیکن را ابراهیم المخینی گلر عمانی ها برگشت داد و دروازه تیمش را نجات داد.

عمان در شروع نیمه دوم،زهر دار نشان داد و می توانست به گل نخست دست پیدا کند. حملات بازیکنان این تیم از سمت راست با سرنگونی احمد خلیفه در محوطه جریمه همراه بود و در شرایطی که تصور می شد داور پنالتی گرفته، اما در تصمیمی عجیب خطای بازیکن عمان را اعلام کرد!

شاگردان برانکو بالاخره در دقیقه 83 قفل دروازه بحرین را گشودند و پس از چند پاس که میان بازیکنان عمان رد و بدل شد، صالح الیحیایی با یک پاس زمینی و در عرض، جمیل الیحمدی را صاحب توپ کرد که شلیک سرکش و فوق العاده این بازیکن از فاصله 30 متری، به سه کنج دروازه بحرین رفت تا شاگردان برانکو بدین شکل به گل نخست دست پیدا کنند. عمانی ها در همین تورنمنت، گل مشابهی را از روی یک شوت راه دور وارد دروازه عربستان کرده بودند و به نظر می رسد روی ضربات از فاصله زیاد، تمرینات زیادی انجام داده اند.

رسانه اماراتی کورا به تحلیل برد شب گذشته تیم ملی عمان مقابل بحرین و صعودشان به فینال پرداخت. این رسانه نوشت: واقع گرایی برانکو، سرمربی تیم ملی عمان باعث پیروزی یک بر صفر تیمش در مرحله نیمه نهایی شد و خود را به فینال تورنمنت خلیج فارس تحمیل کرد.

بازی‌خوانی برانکو نقش برجسته ای در صعود به تیم ملی عمان ایفا کرد زیرا او توانست با بستن دریچه‌های نفوذ علی مدن، کمیل الأسود و علی حرم که نقش محوری دارند، نیروهای ضربه زن بحرینی را متوقف کند.

تیم برانکو با ارائه یک تفکر واقع‌گرایانه برای این مسابقه و بازی‌خوانی مناسب به فینال این تورنمنت صعود کرد و هم اکنون رویای قهرمانی را در سر دارد.

 

۱ دیدگاه برای “شلیک 30 متری جمیل الیحمدی عمان را به فینال جام خلیج فارس برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *