مزایده 23 قطعه زمین در چهار استان عمان

وزارت مسکن و شهرسازی در راستای توسعه بخش املاک و مستغلات و تشویق به سرمایه گذاری در این کشور، 23 قطعه زمین را از طریق مزایده عمومی در چهار استان به فروش خواهد رساند.

به گفته یک مقام رسمی، این وزارتخانه زمین‌هایی به مساحت 108 متر مربع تا 3 هزار و 113 متر مربع را تحت قراردادهای حق انتفاع از طریق مزایده آنلاین به فروش خواهد رساند.

زمین‌های ارائه شده برای سرمایه گذاری، مانند سایر زمین‌ها از خدمات از پیش‌ تعریف‌ شده برخوردار خواهند بود و همگی در مناطقی با تراکم جمعیت زیاد واقع شده‌اند.

از 23 زمین برای مزایده، هشت مورد در استان داخلیه ، شش مورد در مسندم، پنج فقره زمین در بریمی و بقیه در ظاهره هستند.

علاقه مندان به مناقصه می‌بایست از طریق سامانه الکترونیکی – پلتفرم Tatwir – با شماره شناسه یا ثبت تجاری ثبت نام کنند.

هدف این ابتکار حمایت از رشد تولید ناخالص داخلی، افزایش تولید، و انجام فعالیت‌های تجاری و صنعتی، تقویت توسعه اجتماعی-اقتصادی و حمایت از اهداف استراتژیک چشم‌انداز 2040 عمان است.

داده های مرکز ملی آمار و اطلاعات  نشان می‌دهد که در سال 2022، یک هزار و 721 قطعه زمین در باطنه جنوبی، پس از آن یک هزار و 692 قطعه در داخلیه، یک هزار و 680 قطعه در باطنه شمالی و یک هزار و 562 قطعه زمین از طریق مزایده به فروش رسیده‌اند.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات، ارزش معاملات املاک و مستغلات درعمان تا پایان نوامبر 2022 حدود 2 میلیارد 311 میلیون ریال به ثبت رسید که 2.6 درصد کمتر از 2 میلیارد  375  میلیون ریال ثبت شده در مدت مشابه در سال 2021 بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *