«شب‌های مسقط»؛ بزرگترین رویداد سرگرمی، فرهنگی و اجتماعیِ پایتخت

در مراسم افتتاحیه شب‌های مسقط که از 19 ژانویه تا 4 فوریه برگزار می‌شود، یک شمای کلی از فعالیت‌ها ارائه خواهد شد.

به گزارش تایمز آو عمان، هدف از برگزاری رویداد شب‌های مسقط توسط شهرداری ابن شهر، تبدیل کردن آن به بزرگترین رویداد سرگرمی، فرهنگی و اجتماعی در پایتخت است.

احمد محمد الحمیدی، شهردار مسقط، در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دولت برگزار شد، اعلام کرد: شب‌های مسقط 2023 در چهار مکان برگزار می‌شود: پارک طبیعت القرم، پارک عمومی النسیم، انجمن اتومبیل عمان (OAA) و مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان (OCEC).

الحمیدی گفت: «هدف از شب‌های مسقط، توسعه رویدادهایی است که با جامعه، سنت‌ها و آداب و رسوم مطابقت داشته باشد و سبک‌های سالم را ترویج کند. با توجه به اینکه اکثریت جامعه عمان زیر 16 سال سن دارند، برای جوانان، فعالیت‌ها و ورزش‌هایی را در انجمن خودرو عمان در نظر گرفته‌ایم.»

الحمیدی ابراز امیدواری کرد که شب‌های مسقط به احیای گردشگری داخلی کمک کند و فضایی برای رویدادهای تفریحی و فرهنگی ایجاد کند. وی افزود: «90 درصد قراردادها با شرکت‌های داخلی برای آماده سازی اماکن مد نظر منعقد شده است. امسال به همه اقشار جامعه خدمات داده می‌شود و ما مشتاق برگزاری رویدادهایی بوده‌ایم که در عین مفرح بودن، امنیت و ایمنی هم به همراه داشته باشند.»

سرتیپ محمد بن ناصر الکندی، مدیرکل عملیات پلیس سلطنتی عمان گفت: «نیروهای کمکی پلیس برای کاهش ازدحام ترافیک به دلیل فعالیت‌های شب‌های مسقط آماده خواهند بود. این کار از طریق طرح بازگشایی خطوط دیگر برای کاهش ازدحام انجام خواهد شد. تا حد امکان، به مسئولان مشاوره خواهیم داد. خودمان هم از 19 ژانویه تا 4 فوریه، نمایشگاه‌های آموزشی برپا خواهیم کرد.»

الحمیدی با اشاره به نگرانی مردم برای ترافیک اختمالی در منطقه مسکونی القرم گفت: « برای جلوگیری از ازدحام ترافیک در منطقه القرم، مراسم شب‌های مسقط تنها در بخشی از پارک برگزار می‌شود که شامل دریاچه و مناطق مجاور آن است.»

الحمیدی تصریح کرد که شب‌های مسقط مفهومی جدید است و به جشنواره مسقط که از سال 1998 به صورت سالیانه برگزار شده ارتباطی ندارد. از طرفی، عمده‌ی برنامه‌ها در عصر برگزار خواهند شد.»

به گفته مسئولان، فعالیت‌ها تنها به سرگرمی شرکت‌کنندگان محدود نمی‌شود، بلکه گردشگری داخلی را ارتقا می‌دهد و با فراهم کردن بستری برای صنایع محلی، از آنها حمایت می‌کند.

بنا بر این گزارش،یک دهکده باستانی نیز در پارک النسیم راه اندازی خواهد شد. این بار، نمایندگان بیشتری از استان‌های دیگر عمان به آنجا دعوت خواهند شد. کنسرت‌ها نیز با اجرای هنرمندان بومی و مستعد عمانی برگزار خواهند شد.

کودکان زیر 12 سال و افراد دارای معلولیت نیز بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند در کلیه فعالیت‌ها شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *