هر آنچه باید از برنامه ملی اشتغال عمان بدانید

سلطان هیثم پادشاه عمان، در آخرین جلسه شورای وزیران به آموزش و تشویق جوانان به فعالیت در زمینه های خوداشتغالی و اهمیتِ آگاهی دادن به کارجویان درمورد فلسفه و فرهنگ کار و تشویق همه جوانان به اشتغال دستور داد.

پادشاه عمان بر ایجاد محیطی تأکید کرد که هدفش کمک به شهروندان است تا بتوانند به شغل دلخواهشان دست پیدا کنند. این دستور مطابق با «برنامه ملی اشتغال» کشور عمان صادر شده است.

به گزارش تایمز آو عمان، برنامه ملی اشتغال از طریق مسیرهای علمی، حرفه‌ای و آموزشی اجرا خواهد شد و ظرفیت‌ها را برای ایجاد مشاغل بیشتر افزایش خواهد داد.

این برنامه همچنین از طریق مسیر اقتصادی خود به دنبال آموزش و تشویق جوانان عمانی جهت آگاهی‌بخشی از فلسفه خوداشتغالی و اهمیت مشارکت در این مسیر مهم اقتصادی است و با هماهنگی بخش‌های مختلف، محیطی مناسب برای آنها ایجاد می‌کند.

این گزارش می افزاید: چنین برنامه‌ای می‌تواند قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه را بالا ببرد تا به صورت رایگان، اشتغال جوانان تضمین شود و آن‌ها بتوانند از حداکثر ظرفیت‌شان جهت خلاقیت و سازندگی بهره ببرند.

مطالعه‌ای بر سیستم استخدامی عمان

برنامه ملی اشتغال تلاش‌های مستمری را برای مطالعه بر روی نظام اشتغال مانند سیستم عرضه و تقاضا به منظور یافتن راه حل‌های اشتغال و توسعه محیط کار انجام می‌دهد. الزامات تمام بخش‎های مختلف بازار کار و مدارک تحصیلی متقاضیان مشاغل نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

اشاعه فرهنگ و فلسفه خوداشتغالی

طرح خوداشتغالی یکی از ابتکارات محوری است که توسط برنامه ملی اشتغال دنبال می‌شود. از طریق خود اشتغالی، امکان ارائه راه حل‌های پایداری برای مدیریت و تحول سیستم اشتغال مهیا می‌شود.

خوداشتغالی یکی از سریع‌ترین مسیرهای اشتغال در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌رود. از طرفی، کشور عمان نیز توجه ویژه‌ای به ارتقای سیستم خود اشتغالی دارد و تلاش می کند تا جوانان جویای کار،جذب این حوزه شوند.

بسته خوداشتغالی به عنوان یکی از طرح‌هایی مطرح می شودکه از طریق آن بتوان پدیده خویش‌فرمایی را در عمان افزایش و ارتقاء داد. علاوه بر تهیه امکانات لازم، دولت عمان تلاش کرده است تا قوانین را در نیز در راستای خوداشتغالی جوانان وضع کند. کارهایی مثل خدمات تأمین بودجه، پلتفرم‌های پیشنهاددهنده مشاغلی در راستای خوش اشتغالی، خدمات مدیریت حساب بانکی و همچنین حمایت اجتماعی از جمله قوانین یا برنامه‌هایی هستند که توسط دولت عمان اجرا شده‌اند.

توانمندسازی ادارات

برنامه ملی اشتغال، کار مشترک با ادارات استان‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها برای رسیدگی به مسائل اشتغال در کشور عمان تدوین کرده است. بدین ترتیب، ادارات باید حداکثر کمک را برای توسعه مسیرها و فرصت‌های اشتغال فراهم کنند، آن هم  منطبق با ویژگی‌های اقتصادی و فرهنگی استان مدنظر.

این برنامه همچنین به دنبال ایجاد راه حل‌های پایدار برای یافتن فرصت‌های شغلی برای هر استان است، به گونه ای که دستیابی به توسعه پایدار شغلی برای اقصی نقاط عمان فراهم شود.در جلسه مشترک پادشاه عمان با استانداران، تفاهم نامه‌های همکاری به هدف احیاء، آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم استان‌های عمان در حوزه‌های فناوری، گردشگری، شیلات، لجستیک، امنیت غذایی، تولیدی و فنی امضا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *