نیویورک تایمز: صلاله یکی از 52 مقصد گردشگری در سال 2023

نیویورک تایمز صلاله را در میان 52 مقصد گردشگری برای بازدید در سال جاری قرار داده است.

در مقاله نیویورک تایمز درباره صلاله آمده است: این منطقه بسیار سرسبز است، با مه پوشیده شده است و ذرات نور خورشید در آنجا جولان می‌دهند. هنگام بارش باران‌های موسمی، دره‌ها و بستر رودخانه‌ها پر از آب شیرین می‌شوند و آبشارها، بیش از پیش خودنمایی می‌کنند.

بنا بر این گزارش،پارک باستانی البلید و موزه کندر، گویای تاریخ غنی و کهن منطقه صلاله هستند. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی مجموعه، بنادر تاریخی است که در امتداد ساحل گسترده شده‌اند. جمعیت صلاله، یکی از بزرگترین شهرهای عمان، حدود 330 هزار نفر است که می‌توان نتیجه گرفت صلاله اصلاً مکان پرجمعیتی نیست. سواحل آرامی مثل حفا، مغسیل و فزایه هنوز بکر هستند.»

علت شهرت استان ظفار عمدتاً به خاطر سواحل نیلگون با ماسه‌های سفید و هتل‌های چهار و پنج ستاره است. به همین خاطر، همه ساله، تعداد بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه سفر می‌کنند.

سفرهای هوایی به استان ظفار و منطقه صلاله نیز ارزان هستند. به عنوان مثال، ویز ایر، با دو پرواز در هفته از ابوظبی و همچنین گلف ایر با دو پرواز در هفته از بحرین به مقصد صلاله، می‌توانند گزینه خوبی برای سفر باشند.

هواپیمایی جزیره و هواپیمایی کویت مجموعاً شش پرواز در طول هفته از کویت به مقصد صلاله دارند. هر چند، بیشترین پرواز در هفته به نام شرکت فلای ناس با 4 پرواز از ابوظبی به مقصد صلاله ثبت شده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، فرودگاه صلاله تا پایان ماه می 2022 نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 68.9 درصد افزایش در تعداد پروازها (بین المللی و داخلی) را به نام خود ثبت کرده است.

همزمان با فصل زمستان، تعداد گردشگران اروپایی که به استان ظفار سفر می‌کنند، افزایش می‌یابد. پس از آنکه اولین دسته از گردشگران از چک و اسلواکی به فرودگاه صلاله عزیمت کردند، وزارت میراث و گردشگری عمان توجه خاصی به این منطقه پیدا کرده است و طبیعتاً، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی به منطقه صلاله روانه شده است.

استان ظفار همچنین دخایر طبیعی نفت و گاز زیادی در کوه سمحان و وادی داوکه دارد. از سویی، درختان کندر نیز در امتداد سواحل صلاله به چشم می‌خورند.

استان ظفار حیات وحش و پرندگان مهاجر زیادی نیز همه ساله به خود می‌بیند. تماشای دلفین‌ها و نهنگ‌ها، کوهنوردی، پیاده‌روی و تپه‌پیمایی جز فعالیت‌های دیگری هستند که می‌توان در استان ظفار انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *