بیست و پنجمین دوره عرب کاپ: پیروزی لحظات آخری تیم ملی فوتبال عمان برابر عربستان سعودی

تیم ملی فوتبال عمان روز پنجشنبه در ورزشگاه المپیک المینا در بصره عراق با نتیجه 2 بر 1 عربستان را شکست داد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات جام خلیج فارس را کسب کرد.

عمان، قهرمان دو دوره این رقابت‌ها، در نیمه اول برابر عربستان سعودی که تیم دومش را برای این رقابت‌ها روانه عراق کرده بود، در نیمه اول به تساوی 1-1 رسید. هر دو تیم برای صعود به دور بعد، نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه داشتند. هر چند، عمان صرفاً با کسب تساوی نیز می‌توانست راهی دور بعدی شود.

با این حال، گل دقیقه 84 حریب السعدی، بازی را به سود عمان رقم زد. ارشد العلوی در دقیقه 34 گل اول را به ثمر رساند تا سرخپوشان را پیش بیاندازد، اما عربستانی‌ها دقایقی قبل از پایان بازی در نیمه اول گل تساوی را به ثمر رساندند.

پس از پایان مرحله گروهی، عراق و عمان 7 امتیازی شدند، اما عراق به لطف تفاضل گل بهتر به علت برتری پرگل برابر یمن، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

پیش‌تر، عمان با عراق به تساوی رسیده بود و عربستان سعودی موفق شد از سد یمن بگذرد. همچنین، جدال عربستان با عراق به سود تیم میزبان به پایان رسیده بود. عمان هم در مسابقه دوم خود از سد یمن گذشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *