تأکیدسلطان عمان بر ایجاد اشتغال برای جوانان

یکی از اهداف سلطان عمان، حمایت از اشتغال جوانان است.

به گزارش دریافتی در جلسه سوم ژانویه هیئت دولت عمان، به جایگاه اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال اشاره شد.

هیثم بن طارق آل سعید بر اهمیت افزایش آگاهی جوانان در مورد استانداردهای جهانی فرهنگ کار و لزوم تشویق آنان به خوداشتغالی تاکید کرد. در این زمینه، وی به ادارات مربوطه دستور داد تا محیط مناسبی را برای شهروندان فراهم کنند که بتوانند با انواع مشاغل و شرکت‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنند.

اولویت داشتن اتباع عمان یکی از سیاست‌های کلیدی دولت هر کشوری است. هر چند، کشور عمان در تلاش بوده تا ترکیبی از نیروی کار بومی و مهاجر در بخش خصوصی را به کار گیرد. سیاست‌های فعلی جدید صادر شده توسط وزارت کار  عمدتاً بر مقابله با شرایط سخت اقتصادی ناشی از همه‌گیری متمرکز هستند.

قانون جدید کار در تاریخ 11 اکتبر 2022 پیش نویس شد که در آن، سرمایه‌گذاران تشویق شده بودند که منافع کارمندان و کارگران خود را تضمین کنند. هر چند، این تضمین‌ها جنبه متقابل دارند.

ممنوعیت صدور ویزا برای مشاغل خاص و برنامه‌های آموزشی، تأثیر به سزایی بر جذب نیروی کار عمانی داشته است. پادشاه عمان دستور داد تا با همکاری نهادهای بین المللی، برنامه اجرایی یکپارچه برای توسعه این بخش طراحی شود. وی همچنین خواستار توسعه بخش آموزش فنی شد تا به بازار کار با تخصص فنی کمک کند.

اوایل این ماه، اپلیکیشن Maak (به معنای با شما) برای جویندگان کار طراحی شد. در حال حاضر، بیش از 11 عنوان شغلی آنلاین برای متقاضیان در دسترس است.

بر اساس گزارش وزارت کار عمان، تا پایان اکتبر 2022 بیش از 85000 نیروی بومی جویای کار در این کشور بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *