حقایقی شگفت‌انگیز درباره عمان که تاکنون نمی‌دانستید

عمان به عنوان یک کشور توریستی در حاشیه خلیج فارس حقایق جالب و پنهانی دارد. بسیاری از گردشگران در جستجوی ناشناخته های این کشور راهی سفری به یادماندنی می شوند و پس بازگشت حرف های شنیدنی برای گفتن دارند.

عمان قدیمی‌ترین کشور عربی است که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. غنای فرهنگی این کشور در کنار جاذبه های بکر  طبیعی، سواحل دلچسب و به یادماندنی، مراکز مجهز خرید و بازارهای سنتی بستری را برای بازدید از این کشور فراهم آورده است.  در ادامه این مطلب کارشناسان آژانس گردشگری لیاناپرواز اطلاعات مفیدی درباره … در اختیار شما قرار می‌دهند تا تجربه شیرین‌تری از سفر به کشور عمان داشته باشید.

سلسله پادشاهان در عمان

با یافتن آثاری از تمدن بشری که قدمت آن به چندین قرن قبل بازمی‌گردد، گفته می‌شود که بشریت از 8000 سال پیش از عمان به وجود آمده‌است. خاندان آل سعید قدیمی‌ترین خاندان سلطنتی در کل عربستان است که سلطنت آن‌ها از سه قرن گذشته (به طور دقیق 1744) شروع شده و ادامه داشته است. قابوس بن سعید السعید که در فهرست “طولانی‌ترین پادشاهان حاکم” در رتبه سوم قرار دارد، پادشاه عمان است و عنوان سلطان را دارد. او سلطان رئیس دولت و همچنین پادشاه این کشور است. او بر تمام جنبه‌های کشور خود قدرت مطلق دارد.

بازارهای باستانی در سر تا سر شهر

سوقها اساساً بازارهایی هستند که به اندازه کیلومترها در یک منطقه پراکنده شده‌اند. آن‌ها به دلیل در دسترس بودن و سهولت تهیه اقلام مختلف از صنایع دستی گرفته تا مواد غذایی و جواهرات، به سرعت در بازار بین المللی معروف شده‌اند. سوق‌های متعددی در عمان وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سوق مطره، سوق نیزوا، سوق هبری و سوق الحسن اشاره کرد. این واقعیت در مورد عمان باعث می شود که توریست‌ها دیدن این بازارها را به برنامه سفر خود اضافه کنند.

خانه‌ها و ساختمان‌های سفیدپوش

عمان دارای انبوهی از ساختمان‌ها و خانه‌هایی که به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند است. توریست‌ها معمولا دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند در کدام منطقه قرار دارند. سازه‌ها از هر نوع، از مجتمع‌های اداری گرفته تا مراکز خرید، به رنگ سفید درآمده‌اند. هر رنگ دیگری نیاز به مجوز قبلی از دولت دارد. این قانون منحصر به فرد به زیبایی عمان می‌افزاید‌.

صادرات نفت از عمان

رتبه عمان در فهرست صادرکنندگان نفت بالا است. این کشور بر فراز ذخایر عظیم نفتی قرار دارد که قرار است تا چند قرن باقی بماند و مورد استفاده قرار بگیرد. تولید ناخالص داخلی عمان عمدتاً توسط صنعت نفت و صنعت گردشگری در حال رشد به دست می‌آید. تمام هزینه‌های دولت از طریق نفت تامین می‌شود. هدف دولت در نظر گرفتن مزایای زیادی از طریق نفت، از جمله حذف مالیات برای شهروندان است. ممکن است که مالیات در عمان حذف شود و این باعث می‌شود افراد زیادی بخواهند به این کشور مهاجرت و در آن کار کنند.

در عمان کشتی‌های شگفت انگیزی ساخته می‌شوند

همه عمانی‌ها به شکل ذاتی کشتی ساز‌های ماهری هستند. آن‌ها به خاطر ساختن کشتی‌ها معروفی در طول زمان که کارایی فوق العاده داشته‌اند، تسلط خود را بر مهارت کشتی سازی ثابت نموده‌اند و در جهان معروف شده‌اند. عمانی‌ها که تا حدودی توسط دریا احاطه شده‌اند، ساختار کشتی‌ها را در طول زمان اصلاح کرده و برخی از مهم‌ترین کشتی‌‌های دریایی را ساخته‌اند به دلیل کارایی بالای آن‌ها مورد تحسین قرار گرفته‌اند. کشتی‌ها جزئیات فراوانی دارند و زیبا و با بازده بالا ساخته شده‌اند‌.

نرخ جرم و جنایت در عمان بسیار پایین است

عمان کشور امنی است و در آن جرایم کمی اتفاق می‌افند. این واقعیت در مورد عمان باعث می‌شود هنگام بازدید از این کشور احساس امنیت کنید و اگر می‌خواهید در عمان زندگی کنید، خیالتان از بابت امنیت راحت باشد. در حالی که نرخ جرم و جنایت در کشور‌های دیگر در طول سال‌ها در نوسان بوده‌است، مردم عمانی به نرخ جرم و جنایت بسیار پایین افتخار می‌کنند. دلایل این امر مربوط به قوانین سختگیرانه شرعی است که در کشور اجرا شده است، که خواستار مجازات شدید برای هر جرمی است. اقداماتی از این دست منجر به کاهش شدید نرخ جرم و جنایت شده است و به حفظ امنیت کشور کمک می‌کند.

در عمان بوق زدن ممنوع است

 

برهم زدن آرامش عمومی (بوق زدن) ممنوع است. یک قانون نانوشته وجود دارد که همه عمانی‌ها از آن پیروی می‌کنند و در مکان‌های عمومی و خصوصی بوف نمی‌زنند. بوق زدن اتفاق نمی‌افتد مگر این که شرایط سخت آن را ایجاب کند. اگر در خیابان‌های آرام عمان قدم بزنید، حتی یک نفر را پیدا نمی‌کنید که بیهوده بوق بزند.

نرخ سواد در عمان در حال رشد است

آمار دیگری که به طور مکرر به آمار عمان اضافه می‌شود، نرخ روزافزون باسوادی است. در سال 2003، این نرخ به اندازه 81.36 درصد بود که در حال حاضر به رقم قابل توجه 93.04 درصد در سال 2015 رسیده است. نسبت ثبت نام خالص دانش آموزان به 94.12 درصد رسیده‌ است که عمان را به سرزمین شهروندان تحصیل کرده تبدیل می‌کند.

عمان یکی از بزرگترین پرورش دهندگان اسب‌ است

نژاد عالی اسب به طور گسترده در عمان پرورش داده می‌شود. اگر از یک سوارکار بپرسید که کدام نژاد را بیشتر می‌پسندد و پاسخ او بدون شک اسب نژاد عمانی خواهد بود. عمانی‌ها به پرورش اسب‌هایی که سرعت، استقامت باورنکردنی دارند معروف هستند. افسانه‌ها حاکی از آن است که پادشاه سلیمان به یک قبیله عمانی اسب نر به نام زاد الرحب را هدیه داد که مظهر تمام این ویژگی‌ها بود. می‌گویند همه این اسب های زیبا در عمان از این اسب نشات گرفته‌اند. این یکی از واقعیت‌های جالب در مورد کشور عمان است که باعث شده توریست‌های زیادی به این کشور مسافرت کنند.

سخن آخر درباره واقعیت‌هایی درباره عمان

امروزه عمان یکی از کشور‌های مدرن است که مزایا و امکانات زیادی برای زندگی کردن و تفریح دارد. عمان یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها و مدرن‌ترین ساختار‌ها را دارا است. این کشور از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … روز به روز بیشتر پیشرفت می‌کند و گزینه خوبی برای مسافرت و حتی مهاجرت است.

آژانس لیاناپرواز که مجری تخصصی تورهای عمان است، با دو دفتر فعال در ایران و عمان آماده ارایه خدمات گردشگری و برنامه‌ریزی سفرهای تفریحی و تجاری برای شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های … و … تماس بگیرید.

در سایت لیاناپرواز نیز اطلاعات مفیدی درباره سفر به عمان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *