افتتاح رسمی میدان نفتی بساط در عمان

میدان نفتی بساط در منطقه بلوک 60 عمان روز پنجشنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از خبرگزاری عمان، سید تیمور بن اسعد السعید، رئیس هیئت روسای بانک مرکزی عمان، روز پنجشنبه به طور رسمی از میدان نفتی بساط رونمایی خواهد کرد.

میدان نفتی بساط یکی از پروژه‌های مهم گروه نفت عمان در بخش بالادستی است که توسط شرکت بین المللی نفت عمان اداره می‌شود. این میدان که در ابو توبول واقع شده، از فناوری‌های پیشرفته و راه‌حل‌های دیجیتال برای افزایش پایداری بلندمدت منابع و عملیات و به حداکثر رساندن درآمد و بازگشت سرمایه استفاده می‌کند.

گزارش یاد شده می افزاید: اوایل نوامبر 2022، شرکت نفت عمان از راه اندازی سومین کارخانه فرآوری نفت خام خود در میدان نفتی بساط خبر داد. راه اندازی سومین نیروگاه به افزایش ظرفیت تولید میدان به 60 هزار بشکه در روز تا اوایل سال 2023 کمک سهم شرکت نفت عمان را در کل تولید نفت عمان را بیشتر خواهد کرد.

ارزش پروژه میدان نفتی بساط به 157 میلیون ریال عمان می‌رسد. علاوه بر این، کل مبلغی که برای شرکت‌های کوچک و متوسط محلی و پیمانکاران هزینه شده است، 34 میلیون ریال از هزینه کلی پروژه بوده است. محصولات تولید شده در عمان 60 میلیون ریال عمان از کل خرید پروژه میدان نفتی بساط را به خود اختصاص داده است.

این پروژه همچنین فرصت‌های مستقیم و غیرمستقیم را برای جوانان عمانی ایجاد کرده است. گروه وسیعی از استعدادهای عمانی در این پروژه مشارکت داشتند که شامل کارمندانی از گروه نفت عمان و کارمندانی بود که برای شرکت‌های پیمانکاری کار می‌کردند.

بر پایه این گزارش، میدان نفتی بساط که در سال 2017 کشف شد، اکنون شامل حدود 165 حلقه چاه نفت و سه کارخانه فرآوری نفت خام است. اولین کارخانه فرآوری نفت خام در اوت 2019 و دومین کارخانه در سپتامبر 2021 شروع به کار کرد. سومین کارخانه به صورت آزمایشی در نوامبر 2022 راه اندازی شد.

نقت عمان با موفقیت تولید میدان نفتی بساط را از 5 هزار بشکه در روز در سال 2019 به 55 هزار بشکه در روز تا سه ماهه سوم سال 2022 افزایش داد که سریعترین رشد سالانه تولید میدان نفتی در منطقه است.

یادآور می شود: شرکت نفت عمان در 17 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند و کل زنجیره ارزش از اکتشاف و تولید تا بازاریابی و توزیع نهایی محصولات مدنظر را پوشش می دهد. سوخت‌ها و مواد شیمیایی نفت عمان در بیش از 60 کشور در سراسر جهان فروخته می‌شود و این موضوع، گروه نفت عمان را به یک بازیگر برجسته در بخش انرژی تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *