امضای توافق‎نامه‌‎های همکاری اقتصادی بین عمان و روسیه

اقتصادی – عمان چنس: سهام الحارثی، مسئول روابط روسیه و عمان در اتاق بازرگانی و صنایع عمان، از امضای قراردادهای همکاری با شرکت‎‌های روسی در حاشیه مجمع بین‎‌المللی اقتصادی «سن پترزبورگ» خبر داد.

الحارثی در جریان شرکت در این مجمع، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» گفت که روابط مسکو و مسقط تاریخی و به ویژه در زمینه‌‎های اقتصادی و تجاری قوی است.

وی با تأیید اینکه فرصت‌هایی در دو کشور برای بازرگانان روسی و عمانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هیئت عمانی شرکت‌کننده در این مجمع شامل ۶۰ نفر، از جمله بازرگانانی است که در طول فعالیت‌های مجمع، قراردادهای همکاری امضا خواهند کرد.

وی افزود: ما به دنبال گسترش روابط بین روسیه و عمان از جمله در زمینه‌‎های تجاری، اقتصادی و سرمایه‎‌گذاری هستیم. حضور تجار امروز نقطه اوجی در بازدیدهای قبلی است. قبلا در چندین زمینه بحث و گفت‎‌وگو صورت گرفته است و امروز میوه‌‎های آن را می‎‌چینیم.

لازم به ذکر است که عمان به عنوان میهمان افتخاری در مجمع بین‌‎المللی اقتصادی «سن پترزبورگ» که از ۵ تا ۸ ژوئن در شهر سن پترزبورگ روسیه در حال برگزاری است، حضور دارد. ۹ کشور عربی از جمله عربستان سعودی و امارات نیز در این رویداد شرکت دارند.

بر اساس اطلاعات رسمی روسیه، مبادلات تجاری بین روسیه و عمان در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *