عمان تا سال ۲۰۲۸ شش فرودگاه جدید می‌سازد

گردشگری – عمان چنس: عمان اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ شش فرودگاه جدید بسازد. این اقدام باعث خواهد شد که ظرفیت جابجایی مسافران سالانه به حدود ۵۰ میلیون نفر برسد.

نایف بن علی العبری، رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی عمان، در حاشیه کنفرانس آینده هوانوردی در ریاض اعلام کرد: “طراحی این فرودگاه‌ها از امسال آغاز شده و عمان هدف دارد تا ۱۳ فرودگاه جدید برای ارتقای حمل و نقل داخلی و گردشگری در سراسر کشور راه‌اندازی کند.”

وی تأکید کرد که سیستم فرودگاهی عمان اخیراً مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته و شاهد افتتاح چندین فرودگاه جدید بوده‌ایم.

افزایش ظرفیت مسافران به ۵۰ میلیون نفر

وزیر امور خارجه عمان نیز در این مصاحبه گفت: “این فرودگاه‌ها به عمان کمک خواهند کرد تا تعداد مسافران از طریق فرودگاه‌های کشور را تا سال ۲۰۴۰ به سه برابر افزایش داده و به ۵۰ میلیون مسافر در سال برسانند، در حالی که این رقم در حال حاضر ۱۷ میلیون نفر است.” وی افزود: “این فرودگاه‌ها باعث افزایش ارتباطات داخلی و توسعه خدمات گردشگری، تجاری و لجستیکی می‌شوند.”

برنامه‌ای برای آینده، استراتژی ملی ۲۰۴۰

سازمان هوانوردی عمان همچنین در حال تهیه استراتژی ملی برای سال ۲۰۴۰ است که طی ۸ ماه با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد اجتماعی و دولتی آماده شده و هم‌اکنون در مرحله تصویب نهایی توسط دولت قرار دارد.

طبق آخرین آمار رسمی، تعداد کل مسافران فرودگاه‌های عمان (ورود، خروج و ترانزیت) در ماه مارس امسال از مرز ۳.۸۴ میلیون نفر گذشته است.

 

منبع: کانسکت به نقل از شفقنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *