40 میلیون ریال سود خالص عمانتل در سه ماهه اول سال

اقتصادی – عمان چنس: عمانتل، غول دنیای ارتباطات و خدمات دیجیتال در عمان، در سه ماهه اول سال جاری 728.1 میلیون ریال عمان درآمد کسب کرد.

سود خالص عمانتل در این دوره به 40.6 میلیون ریال عمان رسید.

ضمن اینکه ارزش کل قراردادهای اعطا شده به شرکت های محلی در جهت حمایت از 49.5 میلیون ریال عمان فراتر رفته است.

طلال بن سعید المعمری، مدیرعامل عمانتل، در نشست خبری روز دوشنبه گفت: این شرکت با حفظ رهبری در بازار، به یک ارائه‌دهنده جامع خدمات دیجیتال تبدیل شده است. او به همکاری با شرکت‌های بین‌المللی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت و هواوی اشاره کرد که در زمینه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی و خدمات ابری انجام شده‌اند.

از جمله مشارکت های استراتژیک عمانتل برای تقویت توانایی های دیجیتال ملی:

  • مشارکت با آمازون وب سرویس: با هدف ایجاد ظرفیت ملی در زمینه راه حل های ابری و راه اندازی یک بازار تجارت الکترونیک برای حمایت از رشد شرکت های کوچک و متوسط.
  • قراردادی با گوگل: برای ارائه راه‌حل‌های محاسباتی پیشرفته با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.
  • همکاری با مایکروسافت: برای تقویت پیشنهادات تجاری و تسریع نوآوری در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • مشارکت با هواوی: برای ساخت سامانه پردازش فوق سریع و خدمات ابری امن و مطمئن برای ذخیره‌سازی (کلود ملی) که در فوریه گذشته راه اندازی شد.

عمانتل در حال حاضر در حال اجرای پروژه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله 5G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و کلان‌داده است. این شرکت همچنین تمرکز خود را بر ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان B2B و B2C افزایش داده است.

فعالیت های کلیدی این شرکت میتوان به ارائه خدمات ارتباطی شامل تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت به مشتریان فردی و سازمانی اشاره کرد.

 

منبع: کانسکت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *