پلیس عمان زبان فارسی می آموزد

فرهنگی – عمان چنس: در راستای افزایش روزافزون مهاجران ایرانی به عمان، پلیس این کشور در اقدامی ابتکاری، دوره‌های آموزشی زبان فارسی و اردو را برای پرسنل خود برگزار کرد. این دوره‌ که در اواخر سال 2023 در آکادمی پلیس نزوی عمان برگزار شد، به مدت چهار ماه به آموزش زبان فارسی به مأموران منتخب پلیس عمان اختصاص داشت.

مدرس این دوره خانوم فرزانه فلکی مدرس زبان فارسی و انگلیسی با سابقه ایرانی است که در گذشته سابقه آموزش زبان فارسی به ملیت های مختلف را داشته است.

برگزاری این دوره‌ها نشان‌دهنده‌ی تعهد پلیس عمان به ارتقای سطح ارتباطات و درک متقابل میان خود و جامعه‌ی مهاجران ایرانی است. تسلط بر زبان فارسی به مأموران پلیس این امکان را می‌دهد تا با اتباع ایرانی به طور مؤثرتر تعامل داشته باشند، به نیازها و مشکلات آنها رسیدگی کنند و در نهایت، امنیت و آسایش را برای همه ساکنان عمان، صرف نظر از ملیتشان، فراهم آورند.

علاوه بر این، یادگیری زبان فارسی می‌تواند دریچه‌ای نو به سوی فرهنگ و تاریخ غنی ایران برای مأموران پلیس عمان بگشاید و زمینه‌ساز تبادل فرهنگی و همگرایی بیشتر میان دو ملت شود.

این اقدام پلیس عمان، ابتکار ارزشمندی در راستای تسهیل ارتباطات میان پلیس و جامعه‌ی مهاجران ایرانی است و می‌تواند الگویی برای سایر کشورهایی باشد که با مهاجران از کشورهای مختلف روبرو هستند.

 

 

منبع: کانسکت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *