سومین دوره «هفته پایداری» عمان آغاز شد

اجتماعی – عمان چنس: امروز، دوشنبه، هفته پایداری عمان آغاز شد که بر اساس تعهد این کشور به پیگیری «پایداری» محیط زیست از طریق استراتژی‎‌های نوآورانه در راستای چشم‎انداز ۲۰۴۰ عمان، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) و انتشار صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، گروهی از ذی‌نفعان از بخش‌های مختلف در سومین دوره این رویداد گرد هم آمده‌‎اند تا به بررسی راه‌حل‌های قابل اجرا و ترویج اقتصاد سبز دایره‌ای بپردازند.

هفته پایداری عمان با میزبانی گروهی از تصمیم‌گیرندگان، رهبران صنعت، دانشگاهیان و کارشناسان، با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت مشترک و تشویق اتخاذ شیوه‌های پایدار در همه بخش‌ها، برای پیشبرد پیشرفت اجتماعی و افزایش تاب‌آوری اقتصادی برگزار می شود.

این رویداد با فعالیت‌ها و برنامه‌ها متنوعش، فرصتی را برای تبادل تجربیات و همچنین سرمایه‌گذاری بین‌المللی و محلی فراهم می‌کند و بستری موثر برای کشف جدیدترین راهکارها در حوزه توسعه پایدار است.

این هفته شامل برگزاری «نمایشگاه هفته پایداری عمان» با مشارکت بیش از ۱۲۰ نهاد از ۶ کشور و بیش از ۱۲هزار شرکت کننده است. بیش از ۱۰۰ سخنران و ۵۰۰ نماینده هم در کنفرانس شرکت می‌‎کنند.

در حاشیه این هفته، «کنفرانس بین‎المللی منابع و فناوری پایداری» برگزار می‎شود که یک پلتفرم ملی پیشگام با حضور گروهی از متخصصان صنعت و ذی‌نفعان بخش‌‎های مختلف است.

*پایداری یک اصطلاح زیست محیطی است که توضیح می‌دهد چگونه سیستم‌های بیولوژیکی متنوع و مولد در طول زمان باقی می‌مانند. پایداری برای انسان و توانایی حفظ کیفیت زندگی در دراز مدت به گونه‌‎ای است که همراه با حفظ جهان طبیعت و استفاده مسئولانه از منابع طبیعی باشد.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *