روایت حضور عمان در زنگبار و شرق آفریقا با اکران مستند “خانه عجایب”

فرهنگی – عمان چنس: مستند “خانه عجایب” که نمایانگر حضور عمان در زنگبار و شرق آفریقا است، در سینماهای استان های مسقط، ظفار و الداخلیه به نمایش درآمد. هدف این مستند آشنایی دانش آموزان با جنبه های مهم تاریخ عمان و نقش های فرهنگی عمانی ها در شرق آفریقا است.

تأکید بر هویت عمانی مدرن

این مستند که توسط وزارت اطلاعات با نمایندگی مجله نزوی تهیه شده است، بر مشارکت فرهنگی عمانی ها در زمینه های سیاسی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی در شرق آفریقا تمرکز دارد. این مستند شامل سه قسمت 50 دقیقه ای به زبان های عربی، انگلیسی و خلیجی است.

خانه عجایب منبع ارزشمند برای نمایش تاریخ و فرهنگ عمان

علاوه بر این، این مستند مجموعه ای از داستان های انسانی را ارائه می دهد که ارزش های عمانی را که نسل به نسل منتقل شده است، تجلیل می کند. همچنین، این مستند نقش این ارزش ها را در ساخت هویت عمانی مدرن، با تأکید بر اهمیت انتقال این داستان ها به نسل ها از طریق رسانه های تصویری مدرن که با روح زمان سازگار هستند، با استفاده از تحولات تکنولوژیکی و فرهنگی در روش های تولید، تحکیم می بخشد.

حضور شخصیت های تاریخی در مستند خانه عجایب

هر قسمت از این فیلم ها یک شخصیت اصلی را در رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط معرفی می کند. این فیلم ها در مکان های مختلف در سراسر جهان از جمله زنگبار، کشورهای آفریقایی و آسیایی و مکان هایی در اروپا، آمریکا و عمان فیلمبرداری شده است.

 

منبع: عمان ثیت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *